Sunday, 16 April 2017

VAATEKRIISIN JÄLKEINEN ASU

2713

Hellurei sunnuntaihin! Tänään jutellaan vaatekriisistä, vaatekriisistä joka on joidenkin elämässä läsnä enemmän ja joidenkin vähemmän. Vaatekriisistä, joka on maailman naurettavin ja pinnallisin asia ja jo sanakin, mutta varsinkin meille naisille erittäin tuttu juttu. Jos joku uskaltaa myöntää ettei kärsi ikinä vaatekriisistä, niin kerro kaikki vinkit ja keinot siihen, mä haluan kuulla!! Mutta mä vähän luulen, että enempi löytyy täältä samaistujia.. vai mitä?

Oon oikeastaan tullut siihen tulokseen, että jos sulla on todella paljon vaatteita (hep) ja oikeastaan ihan liikaa valinnanvaraa, sä koet vaatekriisejä paljon useammin, kuin se jonka vaatekaappi on hyvin organisoitu ja sisältö tarkoin mietitty. Mutta fakta on se, että vaikka esimerkiksi mä tiedän, että vähentämällä olis helpompaa, en mä silti osaa vähentää. En raaski heittää pois kaunista puseroa, jonka kohdalla ajattelen että pidän sitä kuitenkin, vaikka todellisuudessa se on lojunut jo vuoden vain kaapissa mua ihastuttaen. Toinen mikä ajaa vaatekriisiin on mukavuudenhaluisuus. Sitä haluaa aina pukea lemppari neuleen ja rennot housut, koska näin mukavuudenhaluisena pukeutujana farkut on yks maailman kamalin asia. Ja silti niitä on kaapissa kymmeniä.. Erittäin harvoin mä lähden kotoa mihinkään asussa, joka päällä on inhottava olla. Sitä on tullut joskus tehtyä, eikä siinä ole mitään väärää esim jos ajattelee, että "kauneuden eteen on kärsittävä", mutta nykyään en vaan enää osaa olla ja vaatekriisit on niiiiin arjessa mukana..

385-1

Sosiaalinen media luo myös omat paineensa ja on itselle ainakin yksi vaatekriisin aiheuttajista. Myös kun miettii, että kirjoittaa blogia, jonka sisällöstä suurin osa painottuu muotiin, luo sekin jo itsessään tietynlaiset paineet. Itse kuulun myös niihin, jotka miettii aivan liikaa ja on turhan itsekriittisiä, joten tälläisestä pinnallisestakin asiasta sais vaikka millä määrin tekstiä aikaan, koska onhan tätäkin nyt tullu mietittyä.  Olis ihanaa, kun osais karsia vaatekappista turhat ja käyttämättä jääneet pois ja hankkia sinne niitä itselle mukavia vaatteita, ajattomia ja rentoja, helppoja yhdistää ja käyttää. Mä kuitenkin meen aina vaikeimman kautta ja tälläinen järjestelmällisyys ja organisointi ei kuulu omiin vahvuuksiin. Liian täysi vaatekaappi, liian vähän käytännöllisiä vaatteita, sosiaalisen median luomat paineet ja liika kriittisyys, ovat ehdottomasti suurimmat syyt mun typeriin vaatekriiseihin.


En tiedä näyttääkö tämä perjantaina kuvattu asu teidän mielestä tylsältä, mutta omaan silmään siitä puuttuu jotain ja huomaan itse, että olen mennyt sieltä mistä aita on matalin. Ulos lähtiessä taakse jäi kamala sotku vaatekaappien eteen lattialle, monet eri ala- ja yläosat kiskottuna kaapista alas, eikä mikään miellytä. Kuvat itse onnistui kuitenkin erittäin hyvin, joten miksei näitä julkaisisi! Ja toisaalta, jos en olis maininnut mitään vaatekriisistä, katsoisitte tätä asua ihan eri silmästä, se ei olisi silloin vaatekriisin jälkeinen asu :)

Kertokaa mulle teidän vaatekriisi- ajatuksia, vinkkejä ja kokemuksia. Tai toivottavasti en ainakaan ole ainut, joka näistä suhteellisen usein kärsii!

11912
Takki - Kirppis (BikBok) / Housut - Hanialta / Paita - Gina Tricot / Aurinkolasit - Gina Tricot / Reppu - Sheinside / Kengät - Palmroth Original

Pitkästä aikaa kuitenkin onnistuneita otoksia! Asu pääsee kyllä oikeuksiinsa näissä, vaikka olikin vaatekriisin jäljiltä haha. Kiitos kuvista Saijalle <3 

4 comments:

  1. Aivan ihania kuvia susta! Ja itsekin kärsin usein vaatekriisistä ja tuntuu että tulee vedettyä päälle ne samat neuleet ja farkut...vaikka muitakin vaatteita olisi. Tarkoituksena oiskin joskus saada vaatekaapista sellainen, että jokainen vaate mätsää keskenään ja kaikkia tulisi käytettyä tasapuolisesti. Tän projektin alottaminen tuntuu vaan ikuisuushommalta ja siks on aina jäänyt..laiskuus vois siis kuvata mua tässä hyvin. Noh ehkä kesän tullen nappaan kirpparin, raahaan käyttämättömät vaatteet pois ja hommaan jotain mukavaa, ajatonta tilalle. Ehkä se vaatekriisi siitä joskus sitten, ajan kanssa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ihanasti sanottu, kiitos <3 eikä haha, kiva kuulla etten ihan ainut oo!! mulla on tiiäkkö ihan sama tarkoitus, toteutusta vaan odotellessa :D ikuisuushomma munkin mielestä, pitäis vaan saada itseään niskasta kii ja alottaa! kirppari on kyllä hyvä ajatus, voi pistää vanhat kiertoon ja saa sit niillä rahoilla hankittua uutta!! Tsemppiä projektiin, luulen ettei vaatekriisistä lopullisesti koskaan pääse eroon, mutta jos nyt ees vähän helpottais x))

      Delete
  2. Mun silmään tää asu puolestaan näyttää tosi hyvältä, mutta onhan se oma fiilis tietysti tärkein! Ja täällä myös toinen, joka aina tasaisin väliajoin kärsii kauheasta vaatekriisistä vaikka kaapissa on vaatteita joiden olemassaoloa ei edes muista, ja joka ei vaan osaa luopua joistain vaatteista vaikka ne on olleet käyttämättöminä kaapissa jo sen vuoden verran. Omaan asukriiseilyyn oon tosin saanut helpotusta erilaisten asujen kirjoittamisesta ylös puhelimen muistiin! Eli jos joku päivä päällä on joku ihan erityisen kiva asu, tai muuten vaan näen jossain hyvännäköisen asukokonaisuuden, niin kirjoitan asussa käytetyt vaatteet ylös puhelimen notes-appiin ja vaatekriisin iskiessä katson oisko sieltä apua :) xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. aijaa voi kun kiva kuulla! :)) se on kyllä totta! joku tässä ei mielyttänyt mua mutta meitä katsojia on monia ;) ja jee en oo ainut, hahah! ja toi on niin totta, jotenkin ei vaan raaski luopua, luulee että käyttää vielä mut todellisuudessa siellä ne vaan pölyttyy.. ja hei vähänkö hyvä idea!! pakko ehkä lähteä totetutaa myöskin :D oon joskus kuvannut jotain asuja ylös mut unohtanut sitten niiden olemassaolon, puhelimen muistiota tulee kyllä käytettyä sitäkin enemmän et sitä kautta vois kyllä toimia! jee kiitos sulle kommentista, mä kokeilen tota :**

      Delete