Wednesday, 7 September 2016

OUDOT TAPANI

Hei, olis aika jälleen höpötellä vähän haastepostaus- tyyliin, nimittäin jakoon lähtee mun oudot tavat ja ehkä myös oudot ajatukseni !! Mä tykkään tosi paljon lukea muista blogeista, kun bloggaajat kertovat itsestään uusia, erilaisia ja ehkä niitä outojakin puolia. Ja koska mä oon aina halunnut kertoa teille mahdollisimman paljon, tietyt asiat toki itselläni pitäen, niin nyt olis aika jakaa Jatan oudot jutut, jotta tiedätte musta taas jotain ehkä uutta ja erilaista! Toivottavasti tykkäätte!!

43

Mä en pysty syömään leipää jos kinkku on juuston päällä. Mulle en ehdottoman tärkeää, että juusto on päälinmäisenä!!

Mulle tulee tai oikeastaan tuli ennen tosi paljon välillä outoja ajatuksia siitä, kuinka muut ihmiset ovat ehkä robotteja, mutta kukaan ei tiedä siitä. Siis oikeesti älkää kysykö mitä mä oikein oon ajatellut tai luullut, mutta tälläistä on ollut mielessä... Tiedän kyllä siis, että ei robotteja olla!!! Vai ollaanko ;) ?

Jos olen hississä jonkun tuntemattoman kanssa, teeskentelen aina että teen puhelimella jotain todella tärkeää. Tää ei oo outo tapa sinänsä, sillä uskon että aika moni muukin tekee tätä, mutta valitettavasti kun suomalaisia ollaan, niin ei hissipuheitakaan hallita...noloa

Vältän suihkuun menemistä aina viimeiseen saakka. Varsinkin nyt kun asun kerrostalossa ja suihkussa on suihkuverho. Ahdistun kun olen pienessä tilassa suihku pauhaten, enkä kuule tai näe jos joku tulee samaan tilaan. Kukapa siellä nyt olisi, mutta liikaa kauhuleffoja katselleena olen alkanut välttelemään suihkussa käymistä.

Ajattelen aina viikonloppuisin, että maanantaina alkaa urheilijan elämä, herkuton elämä, panostus kouluun tai muu vastaava. Tätä ajatusta mielessä pitäen laiskottelenkin aina sitten koko viikonlopun.

En pysty nukkumaan kotikotona ovi auki tai muuten pelottaa, mutta nyt kotoa pois muuttaneena en pysty nukkumaan ovi kiinni, koska sittenkin pelottaa? Hmm

Puhelimen äänenvoimakkuuden pitää olla aina kolme pykälää, kun laitan puhelimen illalla pois ja asetan herätyksen. Huomaan heti aamulla, jos oon vahingossa laittanut neljä pykälää ääntä tai vähemmän kuin kolme ja ärsyynnyn tästä.. Vihaan myös sitä, että Lanella on pakkomielle pitää oma herätys kakkos pykälässä ja se on mun mielestä aivan liian hiljainen!!!

62

Jätän aina leivästä syömättä reunat, jos ne ovat muuta leipää kovemmat. Eli ruisleivän reunat varsinkin, jäävät aina leipälautasen reunalle nököttämään.

Tämän ootte ehkä kuulleetkin, mutta aina kun olen autossa jonkun kyydissä, naksutan hampaita yhteen valopylväiden kohdalla ja yritän saada naksutuksen äänen menemään radiosta kuuluvan musiikin tahtiin!

Luulen ja uskon aina, että jokin tietty vaatekappale tuo onnea. Tämä on yleensä sukkien tai alusvaatteiden kohdalla. Monta vuotta sitten pärjäsimme hyvin SMK- kilpailuissa ja kisapäivänä pitämäni alusvaatteet päätyivätkin "onnen alusvaatteiksini". Aika äkkiä vahingossa rikoin tätä kaavaa, enkä enää pitänyt näitä "onnen alusvaatteita" tuomaan muka onnea. Silti nykyään jos jotain erityistä onnistumista käy, pistän merkille mitä mulla on ollut päällä.. :-D

Osaan tehdä Aku Ankka- äänen.

Osaan kuulostaa myös sammakolta..

Jos mulla on jotain tärkeää pidempää asiaa kirjoitettavana jollekin / joillekkin, kirjoitan sen aina ensin muistiinpanoihin ja luen ääneen sata kertaa. Teen tämän siksi, että en varmastikkaan vahingossa paina lähetänappia, mikäli viestiä kirjoittaisin suoraan viestikenttään.. 

Jos Lane tai joku muu syö lähelläni karkkipussista karkkia, mun on nykyään pakko haistella pussin sisältöä, jotta muistan miltä kyseiset karkit maistuu. En oo syönyt karkkia siis kohta kahteen vuoteen, joten oonkohan kenties unohtamassa jo miltä ne maistuu :-D

En pidä mitään muita kuin valkoisia nilkkasukkia. Jos mun jalkaan eksyy vaikka pinkit sukat, koko päivä on pilalla..

Selaan kiireessä aina instagramin niin, että katson yläreunassa viliseviä käyttäjänimiä ja pysäytän super nopean selaukseni aina kiinnostavan nimen kohdalla. Kiireessä en siis katso kaikkia kuvia, mutta kiireessäkin on aina pakko selata instagramia, koska inhoan jos illalla on selattavana kymmeniä satoja kuvia..

Kaupassa käydessä en ota ikinä hyllyn ensimäistä tavaraa tai tuotetta, vaan vähintään rivistä kolmannen.

Sanon aina "ai", jos joku muu kuin minä itse, kolhaisee itsensä johonkin, lyö varpaansa johonkin tai muuten vain pienesti satuttaa itsensä. Sitten jos itse satun lyömään varpaani vaikka johonkin niin irvistän ja oon aivan hiiren hiljaa...

57

Laitan ketsuppia jokaiseen ruokaan.. No okei, en ihan jokaiseen, mutta esimerkiksi laitan kanaan ja loheen ketsuppia.

Kertokaa kommentteihin joku teidän outo tapa! Ja kertokaa ihmeessä löytyykö samoja outoja tapoja tai ajatuksia kuin mulla? :)

10 comments:

  1. Anonymous7/9/16 09:12

    Siis noi onnenvaatteet!!:-D Mulla on monia sellasii vaatteita, mitä en vaan pysty laittamaan esim. kokeisiin, koska ne päällä on tullut mokattua joku tentti...hahhah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhahahaha :D ihana kuulla että en oo ainut!

      Delete
  2. Vitsi miten hauska postaus, tätä oli superkiva lukea! Tosta äänenvoimakkuusjutusta tuli mieleen, että itse säädän television äänenvoimakkuuden aina joko tasavitoseen tai tasakymppiin, eli esim. 25 tai 30 :D Sitten oonkin pulassa jos telkkarin äänenvoimakkuussäädin ei näytäkään numeroita haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, kiitos! Ihana kuulla :)
      Haha toi on kyl kans hauska! Itellä ei oo muun suhteen kun tuon puhelimen mutta saas nähä nyt kun ton mainitsit niin alan varmaan kiinniittää tuohonkin huomiota :--D

      Delete
  3. Tälläset postaukset on aina hauskoja lukea. :D
    Mulla on aina tapana syödä pari jäistä ranskalaista pelliltä, sillä aikaa kun oottelen uunin lämpenemistä. Parasta x)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Sandra! Tätä oli kiva tehdäkkin x)
      Ja mitäää, eikö ne oo ihan pahoja :--DDD Taidanpa testata ens kerralla.. hhaha

      Delete
  4. Haha kuin hauska postaus! :D mut en oo kyllä ikinä ymmärtänyt aikuisia jotka jättää leivästä reunat XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Lotta x) Hah joo se on kyl tosi inhottava tapa.. toki en mä sitä muualla tee kuin kotona :DDD

      Delete
  5. samaistun oikeestaan aika moneenkin tapaan! erityisesti ketsupin ja juuston kohdalla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei samiksii!! Noi ruokajutut on kyl sellasia että niissä oon tarkka ja pidän kiinni, just varsinkin tuo juustokinkku hommeli :D

      Delete