Tuesday, 27 September 2016

MEKKOJA ARJESSA

Pitkästä aikaa päästään hieman inspiroitumaan tai ainakin toivottavasti tekin inspiroidutte! Nimittäin mä olen innostunut mekoista tänä syksynä entistä enemmän ja niitä näkyykin mun pukeutumisessa normaalia enemmän. Ennen en tykännyt arkena käyttää mekkoja, mutta nykyään mekot on enemmän mun mieleen kuin mitkään housut. Rentoja neulemekkoja, isoja hupparimekkoja, ripaus naisellisuutta, luovia yhdistelmiä.. Mekoilla saa niin paljon aikaan!!

Viimeksi mekkokollaaseja teille tein keväällä ennen valmistujaisia. Nyt ei kuitenkaan mennä juhlalliseen lookkiin vaikka monelle jo sana mekko saa sen fiiliksen. Nykyään onneksi kaupoissa olevat mekot eivät ole kaikki juhlaan meneviä, vaan löytyy näitä rentoja yksilöitä. Kaikki tämän postauksen mekot olenkin valinnut vain arkimielessä ja toivon että tykkäätte näistä valinnoista! Jos juhlavia mekkolookkeja haluatte kurkkia, niin tsekatkaa tämä postaus !


2


Ensimäinen look on väritykseltään eniten mun mieleen. Oranssi on aina kuulunut mun syksyn suosikkeihin ja kyseisen mekon kiva solmu- yksityiskohta on hauska lisäys. Värikkäiden mekkojen kylkeen sopii mun mielestä erittäin hyvin ihan vaan basic musta, joten niin muhkea iso takki, kuin kengät sekä laukku ovat tässä setissä sen sävyiset. Kylmään syksypäivään asun kruunaisi vielä mustat sukkahousut. Tää on kyllä näistä mun melkein lempparein!!

3


Toisen lookin halusin luoda perus mustan neulemekon ympärille. Musta on monelle luottoväri, niin myös mullekkin! Oon hiljaittain ihastunut mekon ja ylipolven- sukkien yhdistelmään, mutta en niinkään ylipolvensaappaisiin. Lisäsin ne kuitenkin tähän, sillä kyllähän ne tuohon sopii kuin nakutettu! Kumpa vaan osaisin tuollaisia käyttää itsekkin.. Tästä lookista himpun verran juhlavan tekee kyllä laukkuvalinta, mutta kyllä arkenakin voi aina välillä vähän säväyttää ;) Eniten tykkään kuitenkin marjapuuron värisestä takista, kotiuttaisin tuon vaikka heti!!

1


Harmaa ja burgundy <3 Yes! Mitäpä syksy olisi ilman harmaata ja sen innoittamia perus neuleasusteita. Mulla on vieläkin hankkimatta syksylle ja talvelle lämpöinen pipo ja veikkaan vahvasti että kallistun ajattomaan harmaaseen. Harmaa menee myös niin hyvin yksiin kaikkien muiden värien kanssa, kuten tässä tapauksessa burgundyn kanssa. Asu muodostui pitkän poolomekon rinnalle ja hieman massiivisemmat kengät kruunaa tämän kokonaisuuden. Mitäs tykkäätte tästä?

4


Viimeisenä muttei vähäisimpänä, mun lemppari look. Sporttista ja ripaus vaaleanpunaista, kelpaa mulle! Koko asun ehdottomasti lempparein asia on tuo mekko. Mun on ehkä aivan pakko hankkia tuo! Täydellisen rento, mutta niin toimiva luomaan näinkin kivan kokonaisuuden. Mekko löytyi esprit.fi - valikoimasta ja oli kyllä ehdoton valinta. Kuten jo sanottu, harmaan kanssa menee niin moni väri ja voin kuvitella jo mielessäni tuon mekon ympärille monia eri asuja, puuttuu vain konkreettisesti itse mekko..

Sellaisia arkisia mekkolookkeja tällä kertaa! Mekkojen lisäksi hameet ovat nyt nousseet paljon selkeämmin katukuvaan ja mietinkin josko haluaisitte että toteuttaisin niiden osalta samanlaisen postauksen? Ehdotelkaa muutenkin, jos vastaavia haluaisitte nähdä. Tätä tehdessä inspiroiduin jo suunnittelemaan huomisen asuani ja voipi olla että luvassa on jälleen mekkopäivä.. haha. Nyt untenmaille eli oikein hyvää yötä teille, tai kaiketi joillekin hyvää huomenta, jos aamulla tätä luette! 


Kertokaa ihmeessä tykkäättekö te käyttää arjessa mekkoja? Entä löytyikö oma lemppari yllä olevista?

4 comments:

  1. Joo ehdottomasti tuo alin! Pakko varmaan tilata tai etsiä tuollainen hupparimekko, ihan täydellinen! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. No älä, se on ihana!!! <3

      Delete
  2. Anonymous28/9/16 09:12

    1&3 oli ehdottomasti omat lempparit!! tosi kiva postaus :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei kiva kuulla, kiitos paljon :) !

      Delete