Monday, 29 August 2016

IKUINEN HIUSKRIISI

Kuten jo eilen vähän mainitsin, on mulla jälleen päällä kova hiuskriisi ja tarviin hieman teidän ajatuksia avuksi.. Musta tuntuu että kyseessä on mulle ikuinen ongelma, sillä aina jonkun kivan tyylin saavutettua tulee fiilis että nyt täytyy vaihtaa. Hiukset ei ehkä tykkää, eikä myöskään lompakko, mutta tällein naiselle tärkeänä ulkonäön osana mä koen että hiusten täytyy mielyttää minua itseäni! Ja tällä hetkellä, nää ei todellakaan mielytä mua. Nykyinen tukka on juurikasvun valloittama, tyvestä tummempi ja latva täynnä liian kellertävää raitaa. Jotain pitäis tehdä, mutta just nyt mä en tiedä yhtään että mitä!!!

1234

Ensimäinen kysymysmerkki on hiusten pituus. Oon lähes poikkeuksetta aina ollut pitkätukkainen ja ajatus lyhyestä jokseenkin kauhistuttaa, mutta kiehtoo. Aivan longbob- mittaan mä en usko ajautuvani, sillä tuo talon miesasukki ei oo lainkaan ajatuksesta innostunut ja täytyyhän häntäkin edes vähän kuunnella.. :-D Lyhyempi malli kiinnostaa kuitenkin, koska pitkä alkaa tuntua jo tylsältä. Mulla on vaan ongelmana se, että mitä lyhyemmäksi tukkaa napsaisee, sitä enempi mun luonnonkihara puskee esiin. Mä en itse tykkää omasta luonnonkiharasta hirveästi, joten joutuisin todennäköisesti lyhyempää tukkaa suoristelemaan useammin, mikä taas ei oo hyvä hiuksille.. Mutta pakollinen juttu jos lyhyempään haluan.. Miks tää on niin vaikeeta??

Pitkästä lyhyeen leikanneet, kuinka ootte viihtynyt ja ootteko katuneet asiaa?
123

Toinen, ehkä jopa isompi kysymysmerkki on väri! Mä viihdyn tummassa tosi hyvin ja oon huomannutkin että tumma sopii mulle vaaleaa paremmin. En kuitenkaan haluaisi olla tosi tosi tumma, vaan tykkäisin että hiuksissa olisi joko monta sävyä ombren tyyliin tai raidoilla, tai sitten väri saisi olla kokonaan tuhkainen ja aika vaalea.. Tällä hetkellä helpointa olisi joko vetää koko pää tummaksi tai lisätä raitaa, mutta molemmat kuulostaa huonolta ajatukselta.
Eli toisinsanottuna, en osaa päättää lähdenkö raidottamalla tavotteleimaan hieman vaaleampaa tulosta, kuten kollaasin vasemmassa alakulmassa, vaiko värjään tyven tummaksi ja pysyn pienessä ombre- vivahteessa? 

Tässä kuvia suurinpiirtein nykyisestä väristä > click , ja tässä kuvia vaalemmasta Jatasta > click


Kysymys siis teille.  Jos te olisitte minä, kumpaa väriä lähtisitte hakemaan? Ja minkälaisia kokemuksia teillä on tukan pätkäisemisestä lyhyemmäksi?? Kaipaan apua.. kovasti

12 comments:

  1. Anonymous29/8/16 21:54

    Hei! Itellä oli melkein aina ollu pitkät hiukset ja nyt keväällä leikkasin vähän lyhyemmäks ja nyt syksyllä taas vähän lyhyemmäks ja tällä hetkellä ollaan sellasessa reippaassa long bob -pituudessa. Suosittelisin leikkaamaan eka vähän ettei kaikkee kerralla. Ite oon kuitenkin tykänny ja tuntuu hiuksetkin paksummilta ja terveemmiltä sekä jotenkin vaan kivemmilta, ei aina vaan "roiku" kuten pitkät hiukset tuppas itellä tekeen näin perinteisenä suomalaisena :DD Mutta musta sun kannattaa leikata, kasvaa ne takas jos ei tykkääkään!
    Oon seurannu sun blogia jonkin aikaa ja musta sulle vois sopia toi alemman kollaasin ala oikee sika hyvin!! Siinä olis sekä vaaleeta että tummaa 8)
    PS. Myös oma bf oli ennen leikkausta että "ethän leikkaa paljoa", mutta tykkäs kyllä sit oikeestaan nykysestä mallista enemmän ku siitä pitkästä ;)
    PPS. Anteeks näin pitkä kommentti ja analysointi:DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heippa! Oho, sähän oot näpsässy :D Tuota mäkin haluaisin, että hiukset tuntuu paksumilta ja terveämmiltä.. Pitkä tukka kyllästyttää jostain syystä ihan hirveästi :/ Mulla kasvaa tukka takasi tosi nopeasti, joten totta puhut, hiustahan se vaan on ja takaisin kasvaa!!
      Tällä hetkellä musta myös tuntuu samalta, eli varmaan pitänee tyvi värjätä piiloon ja katsoa jos lisäisi raitaa latvaan. Kiitos sulle kommentista!! Katotaan jos munkin poikaystävä tykästyy jos uskaltaudun leikkaamaan ;))

      Delete
  2. Mä leikkasin ihan vähän aikaa sitten superpitkän tukan enää vain pitkäksi tukaksi :D Enkä oo muuten pitkään aikaan ollut näin tyytyväinen tukkaani kuin nyt oon! Pienikin muutos pituudessa freesaa jo ihan huimasti, ja vaikka mullakin luonnonkihara puskee nyt vahvemmin esiin niin mitään järkyttävää pörröä tästä ei edelleenkään edes sateessa tule :) Eli tiivityksenä: leikkaa ihmeessä pituudesta, mutta jo pienelläkin muutoksella saa ison eron aikaan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No totta!! Pienikin muutos tekee niiiiin hyvää :D Mä en ole ihan varma kuinka mun luonnonkihara käyttäytyisi jos ihan lyhyeksi leikkaisi, se vähän jänskättää.. Mutta mä varmasti lähden pikkuhiljaa lyhentämään :) !!!

      Delete
  3. Anonymous29/8/16 23:52

    Mulla oli todella pitkä alaselkään yltävä tukka ennen, mutta keväällä lyhensin sitä reilusti. Nyt loppukesästä innostuin lyhentämään tukkaa vielä lisää, polkaksi nimittäin. Välillä katson kuvia missä mulla on pitkä tukka ja mietin miksi kävin leikkaamassa, mutta tässä lyhyessä tukassa on niin monta hyvää puolta että viihdyn tässäkin. Tukka kuivaa miljoona kertaa nopeammin, ei mene ikinä takkuun ja koko olemus tuntuu pirteämmältä. Nyt ajattelin antaa hiusten taas kasvaa, mutta välillä on kiva uskaltaa tehdä isompikin muutos :) Mulla se leikkaaminen pyöri niin kauan mielessä kunnes uskaltauduin kokeilla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oho, alaselkään oleva tukka on jo tosi pitkä! :D Mutta onneks uskalsit, etkä kadu? Mäkin toki pelkään vähän tuota, että sitten tulisi katseltua vanhoja kuvia ja alkaa katumaan.. Mutta hiustahan se vain on joka takaisin kasvaa!!!
      Mä vähän veikkaan että mulla kanssa pyörii se lyhyt malli vielä pitkään mielessä ennenkun ihan siihen uskallan leikata :D Pikkuhiljaa pikkuhiljaa..

      Delete
  4. Anonymous30/8/16 17:02

    Mä leikkasin kesän alussa 15 cm pois tukasta, enkä ole katunut päivääkään! Tukka on paljon paksumman tuntuinen sekä tuuheamman näköinen ja kasvaakin jotenkin paljon nopeammin :-D Suosittelen siis todellakin, jos yhtään houkuttaa ;) Ainahan se tukka kuitenkin takaisin kasvaa! :-) Ja väriä, kun miettii niin mun mielestä sulle voisi sopia ton tyylinen mikä on alimmassa kollaasissa ala oikealla!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, tuota mäkin haluan!! Paksuuden ja tuuheuden tunnetta! ja totta puhut, tukka kasvaa takaisin ja mulla vieläpä todella nopeasti joten varmasti lähen kyllä edes vähän lyhentämään .. :)
      Ja hei, oon sun kaa samaa mieltä!! Tässä mietinkin jo värjäyspäivää ;)

      Delete
  5. Anonymous31/8/16 22:06

    Mä suosittelisin rohkeesti leikkaa lyhyemmäks! Mun mielestä hiukset näyttää jotenki "ryhdikkäämmiltä" jos ei oo ihan nii pitkät :D ja väristä sanoisin et sulle käy paremmin toi tummempi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuo on totta, pitkä tukka tuntuu vaan roikkuvan tylsästi.. Ja tummassa mä ajattelinkin pysyä, kiva kuulla että oot samaa mieltä :)

      Delete
  6. Anonymous1/9/16 16:11

    Mun mielestä huonot latvat ainakin pois, ne ei näytä kenelläkään hyvältä :D Ja eikös sun oma väri oo vaaleahko? Mun mielestä toi vaaleempi sopii sulle paremmin! Tai sitten ihan oma väri, ei tarvii olla kokoajan värjäämässä. Kuitenkin kun sun iho on vaalee niin toi tumma näyttää aika "kovalta". Sit pitää ottaa myös huomioon, kun ruskeen päälle laittaa vaaleeta raitaa tai muuta niin sitäkin pitää ylläpitää esim oikeella colormaskilla, jos haluaa, että ei ala kellertämään :)

    ReplyDelete
  7. Mä leikkasin 20cm pois mun hiuksista vuoden vaihteessa ja suosittelen kyl leikkamaan! Jos long bob kiinnostaa ni leikkaa vaa rohkeesti siihen, sithän ne hiukset siitä kasvaa taas! Koska muuten se lyhyt tukka kummittelee vaa mieles koko ajan...
    Nyt ku mul on ollu "lyhyt" tukka puol vuotta ni haluan taas kasvattaa sen pitkäks :-D mut en todellakaan oo katunu et leikkasin lyhyemmäks talvella! Musta se oli kivaa vaihtelua ja oon aika varma et leikkaan viel uudestaa lyhyeks kuhan oon muutaman vuoden kasvattanu näitä hiuksia :-D hiukset on kasvava luonnonvara ;-)

    ReplyDelete