Sunday, 8 May 2016

TATUOINTI

Nyt tulee postaus jota te ootte toivonut! On siis aika esitellä vähän lähemmin mun tatuointi.
Haluun ihan alkuun sanoa kuitenkin sen, että toivon teidän jättävän kaikki ilkeät ja pahansävyiset kommentit laittamatta. Tiedostan sen ettei kaikki tykkää tatuoinneista, eikä varmastikkaan teistä kaikki tästä minun omastani. Pidetään siis ne ilkeät ajatukset oman pään sisällä ja pidetään kommenttiosio positiivisena? :-)

Kolme viikkoa sitten koitti kauan odotettu päivä. Mulla ei siis ennestään ole tatuointia, joten näinkin pienen kuvan ottaminen oli mulle todella iso juttu. Varasin parisen kuukautta sitten ajan Simply Tattoo- nimiseen Jyväskylässä sijaitsevaan liikkeeseen. Päädyin kyseiseen paikkaan lähinnä suosituksien ja tuttujen kokemusten perusteella. Oma kuvani kun ei mitään ihmeitä vaatinut, ei ollut juurikaan tarvetta tutustua eri tatuoijien tatuointi- tyyleihin. Seuraksi mulla lähti Aili, jonka mukana olin myös kun hän otti ensimmäisen tatuointinsa. Oli kyllä ihan super hyvä juttu että Aili mukaan lähti, sillä mua jännitti ihan pirusti. Turhaan kuitenkin jännitin, sillä tatuoija teki mun olosta niin mukavan, että pystyin rentoutumaan ja unohtamaan jännittämisen edes osittain..

Moni varmaan miettii mikä tämän tatuoinnin tarkoitus on. Avaan teille tätä nyt vähän ympäripyöreästi.. Kyseessä on siis F- kirjain joka tarkoittaa mulle sanaa Family.. Mä en ole sellainen ihminen että ottaisin tatuoinnin ilman tarkoitusta, mutta mulle on ihan ok jos joku muu niin tekee! Mulle F- kirjain tarkoittaa kokonaisuudessaan muistoja mulle tärkeistä ihmisistä, perheistä, hyvistä yhdessä koetuista hetkistä. Tatuointi muistuttaa mua elämän varrella tapahtuneista muistoista tärkeiden ihmisten parissa, joukkueista joista on tullut mulle kuin perhettä, lukiossa läheiseksi tulleesta porukasta ja heidän kanssa koetuista muistoista, parhaista kavereista ja heidän kanssa koetuista muistoista, rakkaasta perheestä, sukulaisista ja niin edelleen, ja tietysti sitten tulevaisuudessa omasta perheestäni.. Halusin ottaa siis mukanani kulkevan muiston, joka muistuttaa mua siitä kuinka tärkeitä ja rakkaita ihmisiä mun ympärillä on ja on ollut, ja kuinka niihin liittyviä muistoja kannattaa säilyttää ikuisesti.
Tatuointi on siis positiivinen ja kulkee mulla nyt loppuelämän matkassa muistuttaen myös muun muassa siitä, vaikka mulle tärkeät ihmiset ja perheet olisivat kaukana ne on silti osa mua ja mun elämää ja tukemassa mua. Tämän selkeämmin mä en tätä varmaan kykene selittämään teille :-D Tärkeintä on että tarkoitus on mulla sydämessä.

Sitten se varmasti mietityttävä kysymys- sattuiko tatuointi? Mä olen maailman alhaisimman kipukynnyksen omaava, sekä piikkikammon omaava ihminen ja mä selvisin hengissä tatuoinnin otosta. Mua peloteltiin ihan hirveästi siitä, kuinka nilkka on arka paikka ja tulee sattumaan, mutta arvatkaa mitä? Ainut mitä tunsin oli pieni polttelu ja raapiminen, ja yhden pienen irvistyksen päästin siinä muutamien minuuttien aikana :-D Eli homma oli odotettua paljon helpompi!! Pysyin tajuissani, itkua en vääntänyt ja jälkeenpäin ei ollut minkäänlaista kipua tatuoidulla alueella. Tatuoiminen kesti noin. 5-8 minuuttia.

Ja siinä se nyt on. Ikuisesti mun nilkassa, mulle itselle näkyvällä paikalla muistuttamassa mulle rakkaista ihmisistä. (pahoittelut puhelinkuvasta)
11

Mä oon enemmän kuin tyytyväinen tatuointiini, kirjaimesta tuli paljon kauniimpi kuin olin ajatellut ja paikka kyseiselle tatuoinnille on ihan täydellinen. Tämä myös oli pitkään suunniteltu hankinta ja tällä on mulle äärettömän tärkeä merkitys, mitä ei varmastikaan kukaan muu niin hyvin ymmärrä kuin minä. (varsinkaan kun en ole mikään maailman paras asioiden selkeästi selittäjä :-D) 
Jääkö tämä sitten ensimmäiseksi ja viimeiseksi tatuoinniksini- sitä ei tiedä, mutta en usko että jää.. :)


Heräskö teille jotain kysyttävää? Vastailen mielelläni lisää kommenttiboksissa
 ja hei, kertokaa toki mitä ajatuksia tämä teksti ja mun tatuointi teissä herätti? :-)

11 comments:

  1. Anonymous8/5/16 19:59

    Tosi nätti tatuointi! Kiinnostais tietää paljon toi makso kun oon kans miettinyt jos menisin samaan paikkaan ottamaan suunnilleen saman kokoisen leiman? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tää makso 60e, muistaakseni! Ja kiitos :)

      Delete
    2. Anonymous9/5/16 16:47

      Lähes kaikissa tatuointipaikoissa on semmonen "minimihinta", eli ihan parilla kympillä ei saa pientäkään leimaa. Mulla on kolme pienempää tatuiointia, yksi saman kokonen kun sulla ja kaksi vähän isompaa, kaikki maksoi kyseisen liikkeen minimihinnan verran. :-)

      Ja tosi nättihän tuo on! Kaikista tatuoinneista on varmasti ihmisillä eri mielipiteitä, mutta tärkeintä on että itse pitää siitä. :-)

      Delete
    3. näinpä :) tuo mun oli just sen minimihinnan verran! ja kiitos :) sepä !!

      Delete
  2. Toihan on tosi kiva ja ihanan yksinkertainen! :)
    Itseltäkin löytyy pari leimaa ja kova hinku ois mennä ottamaan lisää, muttei enään kesää kohden viitti.
    Itse otin ensimmäisen kylkeen ja kaikki vaan pelotteli mua, että kuinka paljon se tulee sattumaan. Mutta onneksi tatuoija käski mun keskittyä henkitykseen, niin eihän se kipu enään tuntunutkaan niin pahalta!
    Toisen kävinkin sitten krapulaisena ottamassa solisluun päälle ja ai jumalauta että sattukin! No siitäkin kokemusta viisaampana, nyt ainakin tietää ettei enään ikinä hakattavaksi jos on darra. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon :) Joo kesällä on vähän huono kun joutuu olee sen kanssa niin tarkkana: D Kevät syksy talvi varmasti parasta aikaa..:) JA EIKÄ, luin kans jostain että darrassa ei todellakaan kannata mennnä :D voieiiiii..

      Delete
  3. Anonymous9/5/16 10:35

    ihan älyttömän nätti!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous9/5/16 21:59

    Toi on tosi kaunis ja merkityksellinen! Huomaa kuinka oot oikeesti käyttänyt aikaa tän tatuoinnin miettimiseen, ja se kyllä kannatti. Toi on upea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos! ihana kuulla:) ja totta, pitkään mietitty asia jota en todellakaan kadu, munkin mielestä tää on kaunis<3

      Delete
  5. Anonymous11/5/16 17:58

    Hei hieno!!! Ja hyvä paikka :)

    ReplyDelete