Tuesday, 26 January 2016

TÄMÄNHETKINEN IHONHOITORUTIININI

Ihan aluksi, kiitos ihanista kommenteista ja mukavasta vastaanotosta edelliseen postaukseen! Mua jännitti julkaista pitkästä aikaa jotain erilaista, mutta turhaan selvästi. Vastailen teidän kommentteihin vähän myöhemmin ajan kanssa :-)

Parisen kertaa on lähiaikoina toivottu postausta mun ihonhoitorutiineista ja nyt sen mielelläni teille suon! Mua silti ehkä vähän naurattaa tehdä tätä, kun mun tuotevarastosta löytyy vain muutama kulmakivi ihonhoitooni, eikä monia kymmeniä puteleita niinkuin monella muulla.. Mä kuitenkin luotan enemmän pieneen määrään, kuin massiiviseen voiteiden läträämiseen ja kasvojen pesemiseen!

2

Yllä olevasta kuvasta näkyykin kaikki oleellinen. Mulla on säilynyt muutama tuote jo pidemmän aikaan käytössä, osa on tarttunut matkaan vähän myöhemmin. Näillä tuotteilla mä kuitenkin ihoani hoidan ja ruokin ja itselleni nämä ovat toimineet loistavasti. Mun iho on aika sekaiho? Luullakseni ainakin.. Rasvoittuu silloin tällöin inhottavasti, mutta osaa olla myös välillä kuiva ja täysin päinvastainen. Epäpuhtauksista kärsin myös minäkin. Varsinkin t- alueella mulla näitä esiintyy eniten ja välillä revin hiuksiani niiden suhteen, kun tuntuu ettei iho ole koskaan sellainen mitä haluaisi.

Tuotteet joita käytän on aika edullisia, todella edullisia sanoisinko. Mä en ole vielä kokeillut mitään kalliimpia rasvoja tai mömmöjä, joten en tiedä olisiko minulle olemassa vielä jotain parempaa! Näihin oon kuitenkin tällä hetkellä tyytyväinen ja lompakkokin tykkään :-)

3

Meikinpuhdistuksessa mulla toimii tällä hetkellä Garnierin Cleansing Wips - liinat. Mä kokeilin näitä kerran, ihan huvin vuoksi vain parin euron hinnan houkuttelemana ja sen jälkeen en ole muulla tuotteella meikkejäni puhdistanut. Ikinä ei ole yhtä helposti lähtenyt ripsiväri pois, tai yhtä nopeasti puhistunut meikki koko kasvoilta! Tämä tuote siis täyttä rakkautta... Joskus jos mulla on erityisen paljon meikkiä, puhdistan suurimman osan ensin puhdistusmaidolla, mutta pääosin käytän vain näitä.

Pyyhin kasvot myös aina meikinpuhdistuksen jälkeen Nivean 3-in-1 micellar cleansing water- kasvovedellä ja varmistan näin kaiken meikin lähtemisen. Tästä jää myös iholle ihanan raikas tunne, joten joskus käytän tätä vain muuten vain :-D

Kasvorasvana mulla on toiminut jo vuosia Garnierin kasvorasva. Kyseessä on muistaakseni normaalille/sekaiholle suunnattu rasva ja mulla toimii kesät talvet moitteettomasti. Sopivan kosteuttava, imeytyy tarpeeksi nopeasti ja hinta ei kirpaise ja tuote on myös riittoisaa! Peukku siis tällekkin kestosuosikille.

Silloin tällöin kun muistan (oon maailman huonoin rasvaamaan muuta kuin kasvoja) käytän vartalovoiteena Nivea Soft - rasvaa. Tätä käytän joskus myös kasvoille jos haluan ekstra paljon kosteutusta.

Näiden lisäksi tottakai pesen kasvot aamuin illoin vedellä! Ja youtuben meikkigurujen painottamana painelen kasvot puhtaiksi pyyhkeellä.. :-D

1

Se ihonhoidosta! Ei sen kummempaa mulla :-D Mitä vähemmän sen parempi, näin mä ajattelen omalla kohdallani.

Uusin tulokas mun illan ihonhoitorutiineihin on Risiiniöljy. Mä pistin Lanen kerran tätä mulle apteekista hakemaan ja oli apteekkitäti kysynyt että tuleeko tämä eläimelle vai mihin käyttöön. Oli Lane hetken siinä miettinyt että mitä heleä se Jatta oikeen tällä tekee, mutta oli sitten yhteen ääneen tuumannut apteekkitädin kanssa että kyllähän tätä monet ripsiin yms. käyttää.

Itse olen käyttänyt risiiniöljyä kulmakarvoihini. Selailin nettiä ja etsin tehokeinoa kulmakarvojen kasvattamiseen ja vastaan tuli kyseinen öljy. Levitän tätä illalla kulmakarvoihini vanupuikolla ja aamulla pesen öljyn pois. Eritysesti oon käyttänyt tätä kulmien sisänurkissa, jotka eivät itsellä vaan ole kasvaneet, ei sitten yhtään. Mutta tän öljyn ansiosta on sekin saanut täyskäännöksen ja huomaan kyllä että käytöllä on ollut positiivista vaikutusta. Mitään ei siis yhdessä yössä tapahdu, mutta parin viikon käytön jälkeen kulmat tuntui jo yleisesti paljon tuuheammilta ja sisänurkatkin on saaneet jo hieman uutta karvantynkää ;p Ja hei, ei tää kallistakaan kuulemma ollut!

4

Ei sen ihmeellisempiä ihonhoitokikkoja mulla! Miten sä hoidat sun ihoa? Löytyykö mitään samaa kuin multa :)?

8 comments:

  1. Toi risiiniöljy kuulostaa tosi mielenkiintoiselta! Ooks testannut tota ripsiin myös? :-)

    aboutmylife-peppi.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. en oo testannu vielä, oon kyllä ajatellu :) !

      Delete
  2. Anonymous26/1/16 12:33

    Mä oon pidemmän aikaa käyttänyt tota nivean soft -rasvaa kasvoihin, mutta kevyempi rasva on ollut hakusessa joten taidampa napata tollasen garnierin putelin matkaan seuraavaksi :-) Muutkin tuotteet vaikutti kokeilemisen arvoisilta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. suosittelen kyllä tuota! on palvellu mua tosi hyvin :)

      Delete
  3. En ookaan aiemmin kuullut koko risiiniöljystä! Voisinkin joskus kokeilla nimenomaan ripsiin ;) Nivea Soft on kyllä ihan huippu, sillä saa oikeasti kosteutettua koko vartalon päästä varpaisiin jos niin haluaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. se on yllättävän hyvää ollu mulle ainakin kulmien kohdalla :p ja jep, se on kyllä hyvä perusrasva!!

      Delete
  4. Anonymous31/1/16 13:21

    Kiitoksia vinkeistä! Ja hei mahtavaa ettet lopettanut bloggaamista ilkeistä kommenteista huolimatta. Voin aavistuksen samaistua edelliseen tekstiin lievän koulukiusaamisen kannalta, se on kasvattanut. Silloin tuntu pahalta, enkä totta hemmetissä toivo kenellekään samaa, mutta jotenkin voittajafiilis itsellä, että jaksoi pysyä vahvana ja nyt voi näyttää muille, että kyllä mä pärjään.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) kiitos ihana <3 ja ihana kuulla että nyt on voittajafiilis, se on hyvä ja niin kuuluukin! ikävät asiat kasvattaa :( ei niitä kyllä kellekkään toivo..

      Delete