Thursday, 3 December 2015

AIKAINEN JOULULAHJA ITSELLENI

Nimittäin uusi luuri! Kolmisen vuotta mua palveli varsin hyvin Iphonen 5- malli, mutta monen vuoden ahkeran käytön jälkeen aloin huomata siinä vanhuuden merkkejä ja totesin että parempi nyt kuin myöhemmin, päivittää puhelin uudempaan. Gigantista lähti eilen matkaan siis Iphonen 6s luuri ruusunkultaisena 64gb- kokoisena. Ja en vois kyllä olla tähän tyytyväisempi!!

IMG_9307IMG_9314

Edelliset Iphonet/muut puhelimeni ovat olleet mustia tai hopeisia, joten halusin kerrankin luurista hieman erilaisen ja valitsin ihanan söpön "pinkin" puhelimen. Ruusunkultainenhan tuo ei kirjaimellisesti ole, mutta sävynä älyttömän kaunis. Tässä kuvassa näyttää normaalia tummemmalta ja alemmissa kuvissa taas näkyy mielestäni oikea sävy. Ja ehdottomasti oli valittava 64gb- malli, sillä edellisessäni oli 16gb:tä ja se ei oikeasti riittänyt mihinkään. Nyt saa tykittää kuvia ja sovelluksia puhelimen täyteen niinkun lystää :-DD

IMG_9318

Mun vitosessa ei ollut tätä sormenjälkitunnistus juttua, ja olinkin vähän hämilläni että voiko tommonen oikeasti toimia. Oon ihan yllättynyt miten hyvin tää oikeesti toimii ja oonkin varmaan jo tän takia unohtanu mun pääsykoodin.. (ihmettelen myös suuresti miksi tässä mallissa pääsykoodin tulee ola 6- numeroinen..?)

IMG_9320

Suurimpia eroja edelliseen puhelimeeni huomasin heti kamerassa ja akussa. Kamera tässä on varmaan parempi kuin mun Canonin kamerassa ja akkua ei tarvitse ladata todellakaan niin usein kuin edellisessä, jota sai olla lataamassa joka hetki kun pistorasia tielle eksyi..

IMG_9332

Uutena Iphonen mallinahan tää sisältää myös monenlaista uutta ja hienoa, johon kaikkeen en oo edes vielä osannut perehtyä. Yks jännä toiminto on kuitenkin tämä 3D touch, joka siis nopeuttaa puhelimen käyttöä ja mm. viestit voi lukea niin, ettei sen lähettäjä tiedä sinun lukeneen viestiä..:-D Ihme huijailua hahah..

IMG_9327IMG_9321

Kaikenkaikkiaan oon tosi tyytyväinen tähän hankintaan, vaikka tää olikin yks tähän mennessä mun elämän suurimpia rahallisia hankintoja... Mutta kyllä vaan heti helpottuu arjen askareetkin kun puhelin ei lagaa, tarvittaessa pystyy käyttämään niinkin paljon, ettei tarvitse edes pelätä akun loppumista, kameralla saa tarpeeksi hyviä kuvia omia käyttötarkoituksia varten ja onhan tuo nyt niin kauniskin että hymyilyttää!

Mutta sellainen joululahja minulta itselleni. Löytyykö teiltä samaa puhelinta? Mitä ootte tykänny!!
Ja hei, kiinnostaisko teitä kurkata mun iphonen sisältöön? What`s on my iphone- postaus on muistaakseni joskus toteutettu, mutta miten on? Peukkua sille vai ei?

13 comments:

  1. Voi hallelujah että voi puhelin olla KAUNIS! :-D Mun tekis myös kamalasti mieli hankkia just toi, mut oon koittanut ajatella järkevästi ja pärjätä ton vitosen kanssa sen aikaa kun se vielä toimii. Kyllähän se välillä lagailee, mutta liian vähän, jotta hankkisin uuden puhelimen... Mut toi on niiiin kauniskin!!

    essi-bltn.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. no älä !!! mä mietin kans pitkää kunnes tajusin et nyt on se aika.. pakko oli mut ei kyl kaduta vaikka hiton kallistaha uuden puhelimen hankkiminen on /: mutta kaunis on, Melkee liia kaunis puhelimeksi :D

      Delete
  2. Anonymous3/12/15 13:14

    Koodin saa muutettua asetuksista nelinumeroiseksi :) oot huikeen kaunis ja sun blogis niin kiva! hauskaa joulunodotusta sulle 😇

    ReplyDelete
    Replies
    1. aa hyvä tietää kiitos !! ja voi ihana, kiitän ja samoin sinulle :)!

      Delete
  3. Mua ainakin kiinnostais sun puhelimen sisältö! Itse oon kanssa ajatellut samaisen puhelimen ostamista, sillä oma 4s vetelee viimeisiään... Aattelin kans tota samaa sävyä, niin kaunis. ♥

    aboutmylife-peppi.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. jees :p noni siitä vaa joululahjaa itellee ostamaan ;) mulla ei kans ollu kyl mitää ajatustakaan hankkia eri sävyssä, tää on ihana!

      Delete
  4. Anonymous3/12/15 16:55

    Oi minkä ostit! niin nätti! Pakko kysyä että miten opiskelijana saamasi tuet riittävät omasta mielestäsi elämiseen? Just tammikuussa itellä muutto kauas kotoa, ja täällä jo ahdistelen miten säästöt riittävät jos ei iltatöitä saakkaan... Pakko vielä kehua tätä sun blogia, kun on niin "itselle" sopiva haha:D Hyvää joulun aikaa ja kaikkea hyvää!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3/12/15 19:32

      ei noilla tuilla elä mihinkään ihan oikeasti:D itse teen joka toinen vklp töitä ja siitä saa sen verran kivasti rahaa (sunnuntain tuplapalkka :D), että pärjäilee oikeen makoisasti. Se on vähän että miten haluaa priorisoida; ottaako lainaa jota makselee joskus pois, mutta saa kuitenkin vapaa-aikaa, vai tekeekö duunia ja on vähemmän vapaalla, mutta valmistuu lainattomana:)

      Delete
    2. se tosiaan riippuu paljon siitä miten elät, onko ennestään säästöjä yms mutta suoraansanoen jos ei pelkällä makaroonilla halua elää ja muutakin tykkää tehdä kun kotona istua ni ei riitä tuet.. mutta hyvä jos on säästöjä ni alkuun pääset tosi hyvin :) mäkin opintolainan otin vasta tässä lähiaikoina ja kannattaahan tää opintolaina ottaa jos ei rahat riitä/ei oo töitä koska tää on sitä "halvinta lainaa" elämässä :D mutta Ano yllä vastas hyvin !! ^

      hyvää joulunaikaa sulle myös , kiitos :)

      Delete
  5. Anonymous3/12/15 17:03

    mulla on tämä sama kultaisena värinä vaan ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen!! :) on niin ihanaa ettei tarvi olla koko aikaa lataamassa akkua toisin ku mun aikasemman 4s kanssa.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. no sepä juuri, oikeesti yks suurimmista syistä tuo akku puhelimen päivitykseen... tää on kyllä niin näppärä :)

      Delete
  6. Kylläpä on ihana aikainen joululahja! Mulla on kanssa sama fiilis tuon muistin kanssa, aina pitäis olla poistamassa jotakin että edes kuvia mahtuisi lisää :-D

    http://minttusblog.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi:)) jep, siks oli pakko panostaa ja hankkia lisää tilaa, toivottavasti tuo tällä kertaa riittänee ;D

      Delete