Friday, 11 September 2015

AJATUKSIA SYKSYSTÄ...

Joku heitti kommenttia että olis kiva kuulla miten mä valmistaudun/oon valmistautunut alkavaan syksyyn ja talveen. Sinällään todella laaja aihe enkä tarkalleen ottaen tiedä, halutaanko siellä ruudun toisella puolella kuulla asiaa näkökulmasta koulu, jääkaappi, urheilu, pukeutuminen ... :-D Mutta hei, mä alan nyt vaan kirjoittelemaan ja katotaan sitten mikä on lopputulos!

Tää postaus on ollu työn alla jo kolme päivää ja tekstikentässä on pyöriny mitä oudoimpia juttuja... Katotaan nyt mitä te näistä fiiliksellä kirjoitetuista postauksista tykkäätte vai tykkäättekö ollenkaan  :_D
IMG_6853IMG_6842

Mulla oikeastaan syksyyn valmistautuminen alkoi jo heti heinäkuun tienoilla, kun sain tietää että koulupaikka täältä Seinäjoelta aukesi. Alkoi asunnon pohjapiirrosten tarkka tiirailu, reissua Ikeaan, ruoanlaiton opettelu (jäi kyllä kovin vähäiselle, mä olen huono kokki..) sekä toki tavaroiden pakkaaminen. Kesän lopulla siis valmistauduin lähinnä vain muuttoon, siirsin toki hieman unirytmiä että koulun aloitus nappaa!

Syksyyn ja talveen voi valmistautua jokainen tavallaan... Mulla näiden ajattelu on lähinnä koskenut pukeutumista, sisustamista ja jossain määrin ruokaa. Talvella kun tulee syötyä tavallaan eri tavalla! Ainakin enempi "lämpöisiä" ruokia/juomia. Mä kuitenkaan en koe tarvitsevani mitään tarkkoja suunnitelmia siitä kun ilmat kylmenee ja ulkona pyöriminen vähenee. Ehkä vain sellaista itseään niskasta kiinni ottamista, että itsensä saa raahattua sinne ulos vaikka lämpöasteet ei pyöri enään siellä +20 paikkeilla..

IMG_6829IMG_6848

Mulla on kaiken tän syksyn tuoman uuden takia todella kiva fiilis syksystä! Ei ole ehkä varaa ostaa niitä kivoimpia uusia neuleita ja pipoja kaupoista, mutta silti voin fiilistellä syksyä, syksy on omalla tapaa niin kaunista ja kivaa. Vaikka oon kesäihminen, on musta mukava kun päälle voi pukea jotain paksumpaa ilman että läkähtyy..
Ja se että koulu alkoi on aina syksyisin kivaa ja jännää ja varsinkin nyt, kun kaikki on ihan uutta. Tähän koulun alkuun oonkin tavallaan panostanut enemmän hankkimalla mm. ihanan oman näköisen kalenterin joka pitäisi saapua mulle näillä näppäimillä, uudistanut penaalin sekä alkanut enempi pitää asioita järjestyksessä koskien koulujuttuja. Muuten en oikeastaan tähän uuteen ympäristöön itseäni mitenkään ole valmistellut, oon mennyt vähän niinkuin päivä kerrallaan.

Kesäisin ei tartte suunnitella mitään, mutta kun arkeen lisätään pakollisia menoja kuten koulu ja harrastus , tarvitsee elämä pientä etukäteen suunnittelua... Ihka ensimäisenä uutena asiana tänä syksynä mulle onkin tämän blogin aikatauluttaminen. En vielä tiedä miten tuun siinä onnistumaan, mutta haluan kokeilla josko voisin suurinpiirtein viikottaisia suunnitelmia tämän osalta tehdä. Koska tiedän että koulu vie nyt eniten aikaa, mutta koen koulutehtävien ohelle blogipostausten aikatauluttamisen hyvänä vaihtoehtona. Näin sieltä kalenterista löytyy ne pakolliset tehtävät, kuin myös vähän kivemmat jutut täällä blogin puolella. Jos nyt yhtää ymmärrätte mitä ajan takaa..

Mutta aarfhhh, mitenkä tuntuukaan siltä etten osaa yhtään pukea sanoiksi sitä miten tuleviin kuukausiin valmistaudun... Valmistaudunko mä sitten ollenkaan?
Vaikka oon osaltani extempore tyyppiä kyllä mä taidan silti pääni sisällä pyöritellä ja suunnitella monia asioita, ehkä itseltäni huomaamatta. Mutta ehkä ne suunnitelmat ja ideat myöskin jää sinne omaan pääkoppaan. Ei mulla ole varmaan mitään hienoja valmistautumis ideaoita olemassakaan.

Mutta sanotaanko näin loppuun, että henkistä psyykkaamista tuleva syksy ja talvi vaatii. Aamuihminen en ole, joten iltaisin en laske pimennysverhoa enään niin alas sillä tahdon pienenkin valon määrän saavan mut heräämään helpommin. Lämpöisesti pukeutuminen vaatii aina opettelua ja monesti tuleekin lähdettyä liian kevyissä kamppeissa ulos.. Syksyisin myös pitäisi säästää rahaa, näin opiskelun alettua ja kotoa pois muutettua varsinkin. Se on ehkä yksi asia mihin oon valmistautunut ja pyrin sitä noudattamaan..


Collage

En nyt osaa sanoa tuliko tuossa mitään järkevää, mutta kuhan höpöteltiin syksyisin mielin! Nyt alan hetkeksi netflixin pariin ja myöhemmin suuntaan kaupoille, jos eteenpäin täällä edes osaan suunnistaa :-D Oikein ihanaa viikonloppua ! 

4 comments:

  1. Anonymous11/9/15 14:59

    Oii just semmonen postaus mitä toivoinkin, just sellast fiilistelyä ja omia ajatuksia! Ihana jatta <3

    ReplyDelete
  2. Kivat kuvat tässä ja hyvä teksti! Itellä ekaa kertaa täysin poikkeava alkava syksy, kun en mennyt kouluun vaan teen kaikkea muuta mukavaa ja periaatteessa pitää se oma arki nyt rakentaa kuitenkin ku oon muuttanut pois kotoakin ja onneks työpaikkakin löytyy. :)

    Tsemppiä sulle uuteen alkuun myös :)Xx

    www.mariannesendenali.com

    ReplyDelete
  3. Oli kyllä kiva postaus, tykkäsin lukea sun syysmietteitä! :)

    ReplyDelete
  4. Samankaltaisia ajatuksia täälläkin päin! Sun hiukset on muuten älyttömän ihanan väriset ja pääsee hyvin oikeuksiinsa näissä kuvissa :-)

    http://nellipetra.blogspot.fi/

    ReplyDelete