Thursday, 16 July 2015

MITÄ TAPAHTUU LÄHITULEVAISUUDESSA?

Mä oon ihan super onnellinen.
En nyt oikein tiedä mistä aloittaa, mutta aloitan jostakin kohti. Kirjoittelin tänne blogiin mun ylppärituloksista ja tulevaisuuden haaveista opiskeluja ajatellen ja sen sellaista. Aika moni sanoi että luulen liikoja, en pääse, en pysty. Mutta kuinka kävikään, mulla on opiskelupaikka syksylle ja palaset on alkanut loksahdella paikoilleen!!

Mitä siis tapahtuu syksyllä? No mäpä kerron. Mä lähden opiskelemaan Liiketaloutta ammatikorkeakouluun joka sijaitsee Seinäjoella. Jeps, mä muutan Seinäjoelle. Mulla oli muutamakin syy miksi kyseiselle paikkakunnalle hain ja muutaman voisinkin kertoa. Ensinnäkin poikaystäväni Lane tuli valituksi kyseiselle paikkakunnalle opiskelemaan jo vuosi sitten. Huomata kuitenkin voi ettei hän siellä vielä ole, vaan siirsi vuodella opiskelun aloitusta. Tuolloin mulla ei ollut suunnitelmissa lähteä Seinäjoelle nyt tulevana syksynä, mutta kun valitsin alaksi liiketalouden oli paikkakunnan valitseminen aika helppoa.
En ensinnäkään pisteilläni pääsisi mitenkään tänne Jyväskylään, joten muutto olisi edessä joka tapauksessa. Sitten mietin minne haluan enkä osannut valita, sen vain tiesin etten haluaisi yksin muuttaa asumaan. Joten ajattelin lopulta, että mitä järkeä mun on hakea jonnekkin kauas eri paikkakunnalle yksin asumaan ja opiskelemaan, kun on tiedossa jo paikka jossa voisin asua Lanen kanssa ja mahdollisuudet sinne päästäkkään ei ole kovin mahdottomat.

Laitoin valintoihin siis ensimäiseksi Seinäjoen ja kaksi muuta, Jyväskylän ja Lahden siihen vain olemaan, kumpaankaan mulla ei oikein mitään mahdollisuuksia ollut. Tulokset valinnoista tuli pari viikkoa sitten ja pienet kyyneleet siinä pääsi kun huomasin olevani 13. varasijalla Seinäjoelle. Luin kuitenkin netistä että huonommiltakin sijoilta on päästy sisään joten olin toiveikas. Ja mulla kävi lopulta hyvin! Rodokselta tultua katsoin olevani varasijalla 3. ja hypin onnesta, "tässä taitaa käydä hyvin" ja ei mennyt tuosta kuin päivä niin paras tieto tuli.

Tänään aamulla sain puhelun Lanelta ja sain kuulla ilouutisia. Me haettiin Seinäjoelta opiskelijakämppää jo vuoden alussa, sillä mä olisin joka tapauksessa muuttanut syksyllä sinne. Satojen hakijoiden joukosta vain minä ja Lane saatiin asunto, ainut vapautuva. Mä en tiedä asunnosta juuri muuta kuin pohjapiirrustukset ja sijainnin joten siitä en enempää vielä osaa sanoa, mutta en odota suuria :-D Pian puhelun jälkeen päätin myös mennä katsomaan oman tilanteeni varasijan osalta ja mitä siellä odottikaan, opiskelemaan hyväksytty teksti. Mä sain opiskelupaikan, me saatiin asunto.

Yhdessä päivässä palaset painui paikoilleen ja asiat kääntyi niinkun niiden toivottiinkin kääntyvän. Mä pelkäsin että edessä olisi välivuosi, pelättiin ettei saada asuntoa. Kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja edessä on jännittävä seikkailu, asiat muuttuu.


Oon muutaman kerran käynyt Seinäjoella, en tunne kyseistä paikkaa juuri yhtään, se ahdistaa ja tuntuu pelottavalta mutta luulen että kun sinne pääsee asettumaan aloilleen niin siitäkin paikasta saa kodin ja mukavan paikan olla muutamat vuodet. Itse liiketalouden yksikkö, paikka missä kaikki opiskelu tulee tapahtumaan näytti ja oli todella viihtyisä! Siitä olen todella innoissani.

Nyt loppuun esittäisinkin pienen kivan kysymyksen. Kuinka moni teistä lukijoista asuu Seinäjoella? Voisin nimittäin haluta juttuseuraa jotta siihen paikkaan pääsisi tutustumaan kunnolla :-D Lähteekö joku muu sinne opiskelemaan? Mitä kuntosalia sieltä suosittelisitte?
Voi olla että pääsisin myös jatkamaan siellä rakastamaani lajia, en tiedä, mutta se olisi unelma.




Musta tulee Seinäjokelainen, voitteko uskoa? Mä muutan pois kotoa, mä muutan yhteen Lanen kanssa! Mä en taida tätä uskoa vieläkään.

Mä oon kuitenkin ihan super onnellinen.
IMG_4341a

48 comments:

  1. Oon niin ilonen sun puolesta, oot sen ansainnu koko sydämelläs!! <3

    ReplyDelete
  2. Anonymous16/7/15 21:05

    Onneksi olkoon opiskelupaikasta ja asunnosta! :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous16/7/15 22:18

    Ihanaa, paljon onnea! :-) Mulle ei käynyt yhtä hyvin, jäin 14. varasijalle ja tälläkin hetkellä oon vieläkin 10. varasijalla terveydenhoitajaks. Edelleen varpaat ja sormet ristissä, että elokuuhun mennessä 10 ois paikkansa peruuttanut ja mä pääsisin opiskelemaan, koska into ja motivaatio ois niin kohdallaan nyt! No ei välivuosikaan mikään huono vaihtoehto oo, mutta harmittaahan se kun tarkka suunnitelma ois jo mitä haluaisin tehdä. Tsemppiä teille tulevaan!! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no mut peukut pystyyn ja toivotaan parasta :)! onhan tässä vielä aikaa päästä varasijaltakin! kiitos ja tsemppiä sullekkin :)' toivotaan että pääset!!

      Delete
  4. Anonymous16/7/15 22:44

    Onnea paljon ja tervetuloa Seinäjoelle!:) Terveisin Kokki-opiskelja Seinäjoelta:D

    ReplyDelete
  5. vau!! superhienoa onneks olkoon! :) vitsi tuli niin hyvä fiilis sun puolesta! paljon tsemppiä sinne uudelle paikkakunnalle, vaikutat niin reippaalta et uskon kaiken menevän tosi hyvin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiiitos tosi paljon !! eiköhän kaikki mee hyvin :)

      Delete
  6. Vau! Hurjan paljon onnea! :)

    ReplyDelete
  7. Anonymous16/7/15 23:52

    Voi ihana kuulla, että sulla kävi tuuri: )! Onneks pääsit nyt näyttämään epäilijöille närhen munat. Kaikkea hyvää sulle opiskelijoille ja en malta oottaa sun juttujen lukemista täältä blogin puolelta sieltä seinäjoelta.

    ReplyDelete
  8. Anonymous17/7/15 08:24

    Mä asun ihan Seinäjoen vieressä ja itse en tykkää kyseisestä kaupungista sitten yhtään ;D En tiedä miksi, ehkä koska en ole koskaan asunut missään isommassa kaupungissa ja Seinäjoki on ''niin nähty mesta'' että se olisi viimeinen paikka minne muuttaisi. Toivottavasti kuitenkin viihdyt ja törmäillään jollain Seinäjoel festareilla yms. ;)

    ReplyDelete
  9. Anonymous17/7/15 09:26

    Ihan mahtavaa! Onnea:) ja täälä on yks seinäjokinen 20v tyttö! :)

    ReplyDelete
  10. Onnea hirmuisesti! Ja tosi hyvä tuuri käynyt teillä kämpän kanssa! Itse pääsin viidenteen vaihtoehtoon Joensuuhun, ja mulla on myös muutto tiedossa, joten pystyn tosi hyvin samaistumaan sun fiiliksiin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos :)!! noniin vähänkö hyvä! tsemppiä tulevaan :)

      Delete
  11. Voi vitsit, paljon onnea! Vaikutat niin superonnelliselta tän postauksen perusteella, että itsellekkin tuli tosi hyvä fiilis :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh :3 kiitos kovasti :)

      Delete
  12. Anonymous17/7/15 17:20

    Hei jee onnea oposkelupaikasta ja yhteenmuutosta, kaikkea hyvää teille molemmille!! Ja hyvä hintalaatu suhde seinäjoen salilla on ainenki easyfitillä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! ja hyvä tietää, pitää köydä testaamassa :)

      Delete
  13. Anonymous17/7/15 19:28

    Jee, hyvä Jatta ja onnea hurjasti :) ilo huokuu oikein postauksestasi niin tuli hyvä mieli itsellekin! Oispa huippuu jos minäkin nousisin sieltä varasijalta liiketalouden opiskelijaksi, mutta hieman on epätodennäköistä kyllä..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos:) no ei stä tiedä! vielä voi tapahtua vaikka ja mitä:) toivotaan parasta !!

      Delete
  14. Paljon onnea:)! Mä muutin viime vuonna yksin opiskelukaupunkiin, jos olin käyny vaan sen kerran kun oli pääsykokeet, mut mun mielestä se on paljon kivempi muuttaa ihan uuteen paikkaan, niin pääsee ihan alust asti tutkiin kaupunkii jne. Ja kuitenkin suurin osa luokkalaisista on muuttanu myös muualta, joten kavereita ei sit kuitenkaan oo taas vaikee saada, ellei oo ihan epäsosiaalinen:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos:) nojoo tuo on kyllä ihan totta!!

      Delete
  15. Anonymous18/7/15 00:49

    haha ei ihme kun pääsit kun kyseessä seinäjoki xD ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. okei:) ? mulle on pääsiassa että pääsen opiskelemaan

      Delete
    2. Anonymous18/7/15 13:45

      Kukaan ei kysy töitä hakiessa, että onko ne paperit metropoliasta vai vähän pienemmästä amksta:) jattahan teki täysin loogisesti. Realistinen käsitys siitä mihin kannattaa hakea ja mihin ei. Näitä 10 vuotta tamkiin yrittäneitä on ihan liikaa. Kerkeää saamaan itelleen korkeekoulututkinnon siinä ajassa, kun nää "en suostu asuun muualla kun turku tre hkl" -ihmiset koittaa epätoivosesti päästä edelleen sisään.

      Delete
  16. Ihana et kaikki järjesty noin hyvin! Tsemppiä jo nyt sulle tulevaan syksyyn ja uusiin alkuihin uudella paikkakunnalla :)

    Picture Me

    ReplyDelete
  17. Anonymous18/7/15 17:17

    Onnea opiskelupaikasta! Itse valmistuin juuri Centrian amk:sta liiketalouden tradenomiksi ja voin lämpimästi suositella liiketalouden alaa! :) kurssit oli meillä todella mielenkiintoisia ja opiskelijabileet sitäkin mahtavampia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos ja onneks olkoon sulle myös ! :) hahah no sepä mukava kuulla!

      Delete
  18. hei mitkä on jkl hyviä kirppareita kun enskuun alussa ois tarkotus sielläpäin kävästä? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ainut millä käyn joskus on Centrumin kirppis joka sijaitsee keskustassa ! sieltä oon tehny välillä hyvä löytöjä :)

      Delete
  19. Anonymous19/7/15 00:28

    Sanotaanko, että Seinäjoki on erittäin pieni paikka. :D Hyvät kulkuyhteydet kuitenkin junalla, saleista ei mitään tietoa. Cheerleading seuroja löytyy kaksi Silver Sharks ja Crocodiles.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeeps niinhä se vähä on :)

      Delete
  20. Anonymous21/7/15 11:55

    Onnea tosi paljon ! :) ite pääsin kans opiskeleen Seamkiin liiketaloutta, joten siellä nähdään! :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hei ei tälläsiä kommentteja saa jättää anonyymisti !!:D kuka oot tuu juttelee jossain!

      Delete
    2. Anonymous21/7/15 14:00

      haha :D kerro vaan mis ois helpoin tulla juttelee! en itekkää tiedä juuri ketään ketä ois tulos samaan kouluun :D

      Delete
    3. laita fb vaik viestiä mulle :D ni justkaillaa! enpä mäkää sieltä ketää tunne xd

      Delete
    4. Anonymous31/8/15 12:31

      laitoin sulle viestiä siä, mutta ilmeisesti se ei lähettäny sitä :D niin pistin sit kaveripyynnön tulemaan. ja oon tosiaan täysin unohtanu laittaa sulle aikasemmin sitä viestiä xd

      Delete
  21. Anonymous22/7/15 23:22

    Onnea! Pakko tulla kommentoimaan, siis itse asun Jyväskylässä ja ekaa kertaa elämässäni kävin seinäjoella nyt kesällä ja voi herranjumala miten ihastuin paikkaan.Ystävät tuli VAPAAEHTOSESTI neuvomaan kadulla kun näki että olin eksyksissä, ja muutenkin todella ystävällistä kansaa. Oon varma että sopeudut sinne! Kesällähän siellä on tosi monia eri isoja tapahtumia ja junallahan sieltä pääsee minne vaan! Voin sanoa että todella paljon parempi paikka kun Jyväskylä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kiitos!! Toivotaan että se on parempi paikka tavallaan.. :-D Jyväskylä tuntuu niin nähdyltä paikalta kyl jo...
      ite kävin seinäjoella pari kertaa mutta en oo viel kokenut mitään "ihastusta" kyseiseen paikkaan, ei se sinänsä mua luokseen huuda mutta toivon että vuodet tulee olemaan siellä kivoja :) kyllähän sieltä joo pääseee melkee minne vaa jos haluaa, toivottavasti siellä kuitenkin viihtyy :d

      Delete