Thursday, 7 May 2015

NYT SE ON OHI

... nimittäin mekko nimeltä kriisi. Vai oliko se kriisi nimeltä mekko?

Ihan sama mutta nyt saa hengähtää. Samalla on ohi myös mekoista jauhaminen täällä blogin puolella. Varmaan viimeiset kymmenen postausta sisältäneet lauseen "mulla ei oo vieläkään mekkoa". Stressi helpotti siis vaatepuolelta, suurin huolenaihe on ohi. Seuraavaksi saatte varmaan kuulla paniikkihöpinöitä tarjoiluista, kutsukorteista ja varmasti monesta muusta mitä kehittelen mun panikointilistalle. Tää nyt onneksi on ohi, onneksi.

Mekko on aivan täysin erilainen mitä lähdin alunperin hakemaan. Haaveena oli oversize kokoinen oranssi pitkähihainen päällä huljuva mekko, tai jotain sen tapaista. Mutta kuinka kävikään, mekko on päinvastainen ja värikään ei ole oranssi. Hintakin oli alle neljäkymppiä, jep! Ainut "huoli" mitä tästä kannan on se, että olen lähes 100% varma että ylppäripäivänä kohtaan monta muuta samaista mekkoa, sillä kauppakin mistä tuo löytyi oli ehkä viimeisin mistä mekkoa edes etsisin.(Juuri sen takia että kyseessä niin "suosittu" kauppa). Pääasia on kuitenkin se että olen tyytyväinen, vai mitä?

IMG_2323IMG_2326IMG_2327

Jollain tapaa alan myös kuunnella mulle puhuttuja sanoja siitä, kuinka siellä lakituksessa ollaan vain hetki ja jos jollain on samanlainen mekko, niin tiet erkanevat varsin nopeasti ja mekko näyttää kantajallaan aina erilaiselta. Mä oon kuitenkin aina ollut sellainen etten hirveästi tykkää jos jollain on jotain samaa päällä samaan aikaan kuin minulla. Toki aina löytyy ihmisiä keiltä löytyy samoja vaatteita sillä perus vaatekaupoista mäkin vaatteeni hankin, mutta se on häiritsevintä että sama päivä -sama paita. Jos ymmärrätte mitä meinaan :-D Ala-asteella se oli kyllä kivaa, pukeuduttiin kavereiden kanssa tarkoituksella samanalisiin vaatteisiin. Oltiin "kaksosia".

Oon kuitenkin tyytyväinen mekkoon, se istuu hyvin, väri on yllättävän kiva ja eilen puin koko kokonaisuuden koruineen päälle ja tykkäsin peilikuvasta. Pian koekampaus ja kokonaisuus alkaa olla valmis. Huokaisen helpotuksesta todellakin.


Mutta arvatkaa mistä stressaan nyt. Niistä pääsykokeista. Otan vastaan vinkkejä kuinka niihin on hyvä valmistua, kuinka tarkasti pääsykoemateriaalit tulee opiskella ja onko teillä vinkkejä siihen? En tiedä olenko vielä paljastanut koulua johon hain, mutta tässä se tulee jotta teidän on helpompi antaa vinkkejä... Liiketalous, sitä mä toivottavasti suuntaan opiskelemaan. AMK, mutta mikä amk? Sitä ette kuule vielä. 

13 comments:

  1. Anonymous7/5/15 12:19

    Hyvältä näyttää!:) odotan innolla että saadaan nähdä kokonaisuus päälläsi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jess toivotaan että nähdään xp

      Delete
  2. Anonymous7/5/15 13:37

    Mihinkäs se sun poliisiunelma jäi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiivistettynä:
      liiketaloudessa johtajuutta
      mahdollisesti oikkista
      poliisikoulua
      -> haave
      -> rikostutkinnan johtoon :)

      Delete
  3. Anonymous7/5/15 13:50

    Kokonaisuu näyttää nyt jo hyvältä, vaikkei ole edes päällä :) minkä Kalevalan korun meinaat laittaa? Haluutko paljastaa mekosta sen enempää? Väri? Kauppa? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mukava kuulla :) hahah ihana sä mutta en kerro vielä xp

      Delete
  4. Anonymous7/5/15 14:16

    Mun mielestä noi kengät on ihan kamalat :S

    ReplyDelete
  5. Anonymous7/5/15 16:17

    oi ihana mekko ja ihanat kengät!

    ReplyDelete
  6. Anonymous7/5/15 16:40

    kai katsoit viimevuoden pisterajoja ja hait niiden mukaan :/ lähinnä se, että liiketalouteen hakee ihan järkyttävät määrät porukkaa. Mulla yksi tuttava haki KOLME vuotta tampereelle, ennenkö tajus, että hänen papereillaan sinne on ihan turha unelmoidakkaan ja pääsi sitten ykkösellä vähän pienempään paikkaan. kiva että olet löytänyt alan mikä tuntuu omalta, tsemppiä pääsykokeisiin! itse opiskelen amk:ssa eri alaa, mutta suosittelen, että vedät ihan hullut lukuöverit sinne kesäkuuhun asti niin ei jää kaduttamaan sitten tulosten tullessa, että jotain muuta olisi voinut tehdä toisin. AMKiinkaan pääsy kun ei oo nykypäivänä mikään läpihuutojuttu, mun opiskelemalle alalle pääsi esim vain n. 5% hakijoista jne. Mutta koska noihin kouluihin hakee aina myös isot määrät porukkaa, jotka ei oo sisäistänyt sitä, että pääsykokeisiin ei voi mennä niinkun lukion kokeisiin, eli lukasemalla kirjat puolihutasten kannesta kanteen, niin kova duuni palkitaan aivan varmasti: )

    ja tosiaan tuolla lukuöverillä en tarkoita sitä, että lukee kirjat sataan kertaan läpi, vaan että mielummin vaikka vain pari kertaa mutta niin, että sisäistää asiat ja osaa selittää jokaisen jutun pään sisällä itselleen.

    ReplyDelete
  7. Anonymous7/5/15 22:21

    ite pääsin opiskelemaan liiketaloutta, vaikka se oli mulla 4. vaihtoehto... ja luin pääsykoekirjan + materiaalit läpi ja that's about it. kai se riippuu ihan itestä että miten oppii? mun on ollu aina helppo sisäistää asiat ilman että luen kirjoja viiteen kertaan läpi. tietty luin sen kirjan ajatuksella, kerran. meiltä vissiin n. 30% hakijoista pääsi sisään, eli en tiiä onko sinne sit tosi helppo päästä... kannattaa kuitenkin kyllä tietty lukea kirjat ja tehdä muistiinpanoja, kattoa edellisiä pääsykokeita ja harjotella esseevastauksia yms. tai en tiedä millaset pääsykokeet sinne on, minne hait. meillä oli myös joku matikantesti, ite kävin lukiossa jonku 15 pitkän matikankurssia (KAIKKI valinnaiset myös) ja se oli mulle helppo (vaikka kirjoitin B:n...).

    ReplyDelete
  8. Anonymous9/5/15 23:55

    Oi mistä noi kengät mahtaa olla? Oon etsinyt tosi pitkään jotain ton tapaisia siskon rippijuhliin laitettaviksi!

    ReplyDelete