Monday, 27 October 2014

Meidän majoittuminen Helsingissä

Palataanpa nyt sitten heti takaisin viikonloppuun. Koska asustelemme täällä Jyväskylässä, piti meidän hommata majoitus Helsingistä, sillä yöllä olisi ollut vaikeuksia päästä kotia ja onhan muutenkin paljon mukavampi yöpyä lähellä ja asettua paikalleen. Tässä postauksessa pääsettekin vähän normaalia enempi näkemään meidän majoittumista!

Iltatapahtuma oli yökerho Tivolissa, joka sijaitsee siis aivan Helsingin keskustan läheisyydessä. Tämän vuoksi lähdettiin katsomaan majoitusta mahdollisimman läheltä tätä ja palveluja. Oon moneen otteeseen ollut perheen kanssa Helsingissä minilomalla ja on yövytty parissa eri hotellissa, mutta useimmiten majoitus on painottunut loistavalla paikalla sijaitsevaan Original Sokos Hotel Vaakunaan.
Hotelli sijaitsee aivan keskeisellä paikalla Helsingin keskustaa ja kauppoja. Hotellilta on suora yhteys Sokos tavarataloon ja aivan parienkymmenien metrien matka muille kaupoille ja ostoskeskuksiin.
Mainittakoon myös että Sokoksen lisäksi saman katon alta löytyy nykyään liike nimeltä Marks & Spencer , joka olikin sitten Lanen mieleinen kauppa! Oonkin aina tykännyt majoittua kyseisessä hotellissa, sen sijainnin vuoksi. Helppo mennä ja liikkua lähes millon haluua, ei tarvitse miettiä millä lähtee liikenteeseen ja kuinka pitkä matka mihinkin on. Helppoa! Erityisesti saman katon alla juurikin tuossa Sokos tavaratalossa on joka reissulla tullut ravattua useaan otteeseen.

Huoneen saimme vastaan neljän maissa ja ystävällisen vastaanotona jälkeen menimme mielenkiinnolla katsomaan mitä meille on tällä kertaa hotellissa luvassa!
Majoitus tapahtui aikaisemmista kerroista kuitenkin hieman poiketen, sillä saatiin Lanen kanssa käyttöömme lauantai-sunnuntai väliseksi yöksi hotellin juniorsviitti!   En ole aikaisemmin yöpynyt sviitissä ja kokemus oli erilainen. Mutta todellakin positiivinen! Meidän huone vastasi odotuksia, oli tilaa olla ja erityismaininnan saa makuuhuone! Mahdottoman pehmeä sänky ja muutenkin rakastan hotellien pehmeitä lakanoita joten plussaa plussaa plussaa. Huoneen sisustus ja tyyli oli myös meidän molempien mieleen. Tummaa ja pelkistettyjä värejä. Kaikki mielytti myös silmää. Ihan suoraan sanoen, Laneltakin kysyen me ei keksitä mitään pahaa sanottavaa? Ja se on ehdottomasti hyvä asia!

Olis mielellään jääty tuonne asustelemaan pariksi ekstrapäiväksi...

IMG_1514IMG_1515IMG_1512

Hotellilla vaihdettiin vähän vaatetta ja löhöttiin pehmeimmällä kokemallamme sängyllä ja pian suunnattiin kuitenin syömään mahat kurnien. Meillä oli aika tiukka aikataulu, mutta kerettiin silti käydä syömässä ihan kunnolla.

Valittiin aivan hotellimme vierestä löytyvä Da Vinci niminen rafla, josta löytyy pastaa pitsaa ja sen semmoista. Pitsat tuolla on aivan tosi hyviä! Suosittelen käymään tuollakin

Syömisten jälkeen tultiin hotellille takaisin laittautumaan iltaa varten. Lane otti rennosti kylvyssä ja mä nautiskelin ja laittauduin rauhassa. Tykkään hotelleista senkin vuoksi tosi paljon, että kylppäreissä on aina ihana valo ja mukava pistää naama nätiksi!!

IMG_1477IMG_1493IMG_1470

Ilta sujui meillä kivasti ja hotellille tultiin puolen yön jälkeen näppärästi muutaman minuutin käppäilyn jälkeen. Oli ihana ettei matkaa ollut paljon!

Aamulla sai myös nukkua ihanan pitkään, Lane otti musta salakuvia kun vetelin sikeitä vielä melkein kymmenen maissa. Ei tehnyt yhtään mieli nousta kun noihin lakanoihin ois voinu jäädä vaikka ikuisuudeks! Miksei kotonakin ole noin yleellistä?

Ylös päästiin onneksi aika vikkelään ja suunnattiin kympin jälkeen hotellin yläkertaan aamupalalle!
Ja mitäpä hotellien aamupaloista sanomaan... Varmasti tiedätte. Ahhh

Samaisessa tilassa jossa aamupala tarjoiltiin, toimii hotellin ravintola nimeltä Loiste. Me ei tajuttu Lanen kanssa olleskaan varata sinne lauantai iltana pöytää, joten ei päästy sinne syömään vaikka haluttiin. Mutta vielä on varmasti reissuja Helsinkiin luvassa ja mahdollisuuksia käydä vaikka tuollakin ;)

Parvekekkin löytyi meidän majoituksen yhteydestä. Ihanan avaraa ja kauniita maisemia. Varmasti mukavampi paikka viettää aikaa kesäsäällä.

Ennenkuin alettiin laittaa kamppeita kasaan ja valmistelemaan lähtöä halusin mäkin ottaa rennon vaahtokylvyn meidän kylppärin ammeessa. Ehdoton must have mun tulevaisuuden talossa onkin amme tai poreamme haha

Huoneen luovutus meillä oli vasta 14 maissa ja sinne asti me melkeen taidettiin huonetta pitää. Käytiin ennen lähtöä läheltä kiertämässä parit kaupat ja sanottiin heipat pian sen jälkeen aina yhtä viihdyttävälle Helsingille ja toki meidän onnistuneelle reissulle ja majoituksulle!

Kuten jo aikasemmin sanoin, mulla ei meidän reisussta yleisesti ottaen eikä hotellista ole mitään pahaa sanottavaa. Vaakuna on oiva valinta kun haluaa kaupunkilomailla, kierrellä kauppoja ja rafloja ja vaikka mitä! Kaikki löytyy läheltä.

Toivottavasti tämäntapainen postaus antoi teille vinkkejä ja uutta tietoa kyseisestä hotellista. Suosittelen lämpimästi! Tässä on suora linkki hotellin sivuille -> click!

Palailen kertomaan vielä illan tapahtumasta lähipäivinä. Pysykää kuulolla!