Sunday, 14 September 2014

Jutellaan treenaamisesta

J- Kirjoittelin vähän aikaa sitten teille mun treenaamisesta, taisin poistaa sen postauksen. Nyt kuitenkin käsittelen asiaa vähän laajemmin... Mun näkökulmasta , mun mielipiteitä, mun treenaamista. Tää ei todennäköisesti tuu kiinnostaa puoliakaan teistä, mutta tämmösiä on pyydelty. Joten te, joilla ei oo kiinnostusta asiaan ja haluatte laittaa vaan negatiivista kommenttia niin poistukaa suosiolla. Nää on mun ajatukset ja mielipiteet, jotka ei todellakaan liikuta teitä kaikkia mitenkään :-)

alla näkyvät kuvat (paitsi oma kuvat) on otettu netistä. 
eeeeeeeee

Cheerleadingin lopetettua, päätin lähteä kunnolla kokeilemaan salitreenaamista. Cheerin aikana satunnaisesti salilla tuli käytyä, mutta jotenkin se tuntui sillon ainakin niin "turhalta" ja tylsältä...
Nyt melkein vuoden salilla käyneenä, oon tullut siihen tulokseen että tästä mä tykkään. Salilla mä voin näyttää miltä huvittaa, voin mennä räjähtäneenä paikalle, milloin vaan, ja tehdä siellä just sitä mitä mä haluun. Salilla mä voin kehittää itteäni fyysisesti ja henkisesti, siellä mä puran mun turhautumista ja ylimäärästä energiaa ottamalla kilometri lenkkejä juoksumatolla tai nostelemalla perkeleesti niitä kiloja. Salilla oikeesti on hyvä olla, siitä treenaamisesta voi tehdä just sellasta kun haluaa!

Aluks kävin salilla vähän vaan pitämässä yllä kuntoa, kevyitä painoja, välillä vähän maksimeja ja juoksumatolla juoksentelua ja enemmän myös sitä ryhmäliikuntapuolta. Nyt kesän aikana viimestään,   oon alkanut miettii, miten mun kannattaa treenata saavuttaakseni sen, miltä haluan näyttää.

Oon ollu sujut mun kroppani kanssa lähes aina. En voi väittää ettenkö olis onnekas ainakin geenien puolesta, oon ollut laiheliini pikkusesta asti vaikka söisin hevosen. Lihasta on tullut harrasteltua sitä sun tätä, mutta vaikka ns hyvässä kunnossa olen, senkin puolesta että jaksan juosta jne tehdä kaikenlaista muuta urheilua, haluan silti kehittää itseäni enemmän.

Koska nyt oon huomannut , seurannut muiden kehitystä, lukenut muiden kertomuksia ja nähnyt itsessänikin sen, että mä pystyn muokkaamaan mun kroppaa, oon päättänyt oikeasti tehdä sen. Ja tää "päätös" ei ole just nyt syntynyt, vaan monia kuukausia sitten.
Vuosi sitten olin pienempi, mutta vain mä itse ehkä sen huomaan. Mulla on tullut jalkoihin enempi lihasta (voi se kai olla muutakin kuin lihasta), ainakin huomaan sen kuvia katsellessa ja vanhempia vaatteita päälle pukiessa. Oon myös leventynyt, mutta sekin vain positiivista. Mitään suurta muutosta ei siis vielä voi havaita, kuten te lukijatkin voitte huomata, mutta se pienikin kertoo mulle sen, että mä pystyn tekee ja muokkaa itseäni, sellaseks kun haluan.

1

Minkälainen sitten haluaisin olla? En halua olla onneton, tiedätte mitä tarkoitan jos luette jotain fitnessmallien juttuja. En halua tällä loukata ketään bikinifitnestä yms harrastavaa, mutta oon kuullut että se heidän treenaaminen ja ravinto ja rytmi on väsyttävää ja joku jossain kirjoittikin ettei siitä onnelliseksi tule, vaikka hyvän kropan saakin. Nää on sit näitä joidenkin mielipiteitä, ja oon tavallaan samaa mieltä. Vaikka kaikkein täydellisin tavoite olisi näyttää lähes sellaiselta, bikinifitness tytteliltä, en halua lähteä sellaiseen treeniin ja diettiin mitä heillä on.

Mitä mä haluan on lihaserottuvuutta, selkeämpiä rajoja. Sitä se vaan on kirjaimelisesti. En halua kasvaa isoksi, vaikka sitä väkisin tapahtuu. Haluan pienentää rasvaprosenttia ja kasvattaa lihasmassaa. Yllä olevissa kuvissa näkyy pienesti kartoitettuna se, mikä olisi ihanne.

Ja tähänhän joku varmasti sanoo jotain "ei sun tarvi tehä mitään sulla on ihan hyvä kroppa" joo, kyllä mulla on ihan jees kroppa mutta mä haluan kokeilla mun rajoja testata mihin pääsen mihin musta ja mun kropasta on. Ja tää mun kroppa ei ole sitä mitä haluaisin sen olevan, joten siksi moinen.
Voi olla että tuloksien tulemiseen menee vuosia, voi olla että en jaksakkaan tähdätä sinne loppuunasti mihin haluan. Voi olla että en muutu mihinkään. Mä haluan kuitenkin yrittää, ja yrittämmistä tää on ollut jo pidemmän aikaan.

Vaikeeta on kuitenkin, isoja muutoksiahan ne on ja mitä oon lukenut ja itse huomannut, vaatii kropan muokkaaminen todella paljon. Mulle isoin kynnys on ruokavalio. Mä rakastan herkkuja, herkuttelua ja hauskanpitoa kavereiden kanssa. Ja fakta on se, että se ruokavalio minkä kanssa mä treenaan, on lähes se mitä se aina on mun elämänajan ollut. Kotiruoka, ei mitään ihmeellistä. Ei mitään lisäravinnejuttuja protskujuttuja ei semmosia vielä ainakaan. Enkä mä niitä herkkujakaan itseltäni kiellä. Eri asia olisi jos kilpailisin, sillon kaikki ois tarkempaa. Mutta en mä halua kiduttaa itseäni. Minimoin kyllä herkut ja pyrin syömään niin terveellisesti kuin mahdollista, mutta jos mun tekee mieli kakkua tai sipsiä niin mä syön kakkua ja sipsiä.

2
pahoittlelut näistä kuvista ja kuvakulmista.

Mä käyn salilla ainakun mulla on mahdollisuus sinne mennä. Voi olla viikkoja joina kerkeän käydä salilla ehkä kerran tai kaksi ja joskus aikaa on sitten mennä vaikka joka päivä. En ole siis asettanut itselleni tiettyjä päiviä kun treenaan, vaan menen viikottaisen aikatauluni mukaan. Eikä mun maailma kaadu, jos en salille pääsekkään jonain päivänä. Ei niiden tuloksien saamisessa mulla kiire ole...

Treenaan aina jokaisen treenin yhteydessä vatsoja, joskus nopeammin ja joskus käytän enempi aikaa. Ei kuitenkaan ole päivää jollon keskittyisin vaan keskivartaloon.
Vaikein kehityksen kohde treenin puolesta mulla on selkä. En tykkää treenata selkää ja monesti sen treenaaminen jääkin vähäiselle. Sen oon ottanut nyt yhdeksi päätavoitteeksi, että saan muokattua siitä treenistä itselleni mukavaa. Eniten tykkään treenata olkapäitä, se polte on mun mielestä parasta.

3
Yllä näkyvä paita on saatu rosewelta yhteistyönä.  click


Mun treenit vaihteele tosi paljon. En omista mitään tiettyä treeniohjelmaa, mitän noudattaisin vaan treenaan joka viikko monipuolisesti jokaista kehon osaa. Ja en välttämättä aina keskity pelkistään jalkoihin, vaan mun treeniin saattaa sisältyä vaikka ja mitä. On kyykkyä, olkapäitä, kylkiä, haukkaria, selkää... Joskus vaan haluaa tehdä kaikenlaista, vaikka pääosin keskityn aina tiettynä päivänä yhteen osioon, taatakseni paremman hyödyn treenistä. Tässä kuitenkin esimerkki mun treenistä eiliseltä :

Treenin alkuun n.15minutin hölkkä. Tarkoitus oli juosta enemmän, mutta aika ei antanut periksi.
Kevyet venyt ja sen jälkeen olkapäiden kimppuun:

Pystypunnerrus vapaapainoilla 
Vipunostot sivuille + kahvakuulalla pystypunnerusta kaksinkäsin
Ylätaljassa köydellä ojentajat
Vipunostoja lisää
Kyykkyjä smithissä
Jatan oudot pakaraliikkeet nilkkapainojen kanssa
Kevyt vatsatreeni


Pääsosin olkapää painotteinen, mutta tekaisin sekaan vähän muutakin.
Jokaisella on oma tapansa treenata, mun tapani on varmasti monista poikkeava, siinä mitä liikkeitä sisällytän yhteen treeniin, mutta yläoleva oli vain esimerkki monista, mitä teen.

Loppuun sanon vielä sen, että en pyri mihinkän kilpailuihin, enkä ole tekemässä tai tehnyt treenamisesta mitään elämää suurempaa. Teen sitä siksi ,että haluan ylläpitää kuntoani ja siksi, että halaun näyttää hyvältä. Ja joku päivä mä vielä näytän pirun hyvältä. Semmoiselta mikä on musta hyvä ja mikä riittää mulle! En ota paineita tän suhteen ja älkää luoko mulle paineita. Salitreenaaminen on muutenkin nykyään niin jokapaikasta tursuavaa ja tuntuu että se ahdistaa monia nuoria. Bikinifitneksestä puhumattakaan, se on näköjään ainakin joku kasvava ilmestys nykyään :o Mutta joo, mä oon mä ja tässä oli mun ajatuksia ja vähän mun treenistä.

Kysykää kysyttävää jos on, negatiivista palautetta saa antaa, mutta miettikään ennenkun kirjotatte.

Ja ennenkun siirryn syömään kakkua :)))))) On pakko jakaa teille tän naisen kuva. Tää kroppa, tää nainen. Täydellisyyttä mun silmään.
Andreia Brazier
23jld88

Ja nyt sitä kakkua 

23 comments:

  1. Anonymous14/9/14 16:45

    Mää en ymmärrä miks kukaa haluis sanoo tästä postauksesta mitään pahaa koska musta tää oli tosi asia juttu! Oot myös ihan älyttömän kaunis ja hyväkroppane tyty <3

    ReplyDelete
  2. Anonymous14/9/14 17:29

    Tää oni just sunlainen postaus urheilusta, kehonmuuttamisesta just sellaseks ku ite haluaa! hyvä jaddaaa

    ReplyDelete
  3. Anonymous14/9/14 18:27

    Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta miten noita kaikkia laitteita oppii käyttämään! Mua vähän hävettää mennä salille kun oon niin kokematon hahah! Mutta tosi kiva postaus ihana sinä♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. no samallee mää ajattelin :D Mut pt autto alussa ja ennen olin käyny salilla kavereiden kaa ni ne kerto ja sit kattoo miten muute tkee ja menee rohkeesti kokeilee :) Jokainen on joskus ollu siinä tilanteessa ettei tiedä yhtään miten niitä käytetää... Mut kiitos :)

      Delete
  4. Anonymous14/9/14 18:44

    ois kiva jos tekisit joskus cheerleadingista postauksen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. voin harkita jos vaikka tekisinki :)

      Delete
  5. Tää oli mun mielestä tosi hyvä postaus! Tosi kiva kun voit hyvin sanoa että oot onnekas geenien suhteen ja että millaista vartaloa et halua. Lisäksi toi sun tavoitteellisuus kuulostaa terveeltä. Kun ei ole sellaista aikatavoitetta kuten kisat, saa tehtyä juuri sellaista treeniä kuin haluaa ja kroppa kehittyy tarpeeksi hitaasti, niin lihasmassakin kehittyy kestäväksi ja vahvaksi. Lisäksi toi ruokavalioasia on niin totta! Joku joskus totesi että ei tiedä ketään kenet kotiruoka olisi lihottanut, sillä eihän se perus kotiruoka mitään hallaa tee! Ja herkuttelu on mun mielestä ainakin tosi ok, varsinkin kun sitä harrastaa kohtuudella :) Tsemppiä treeneihin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. vautsi! kiitos paljon :)

      Delete
  6. Anonymous14/9/14 20:05

    Mä tykkään kans eniten salilla treenaamisesta siitä että sinne voi mennä millon haluaa, saa näyttää miltä haluaa ja tehä mitä haluaa! Mut kivasti olit kirjottanu ja muutenki kiva postaus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. niinpä, se on kyl parasta. kiitos paljon :)

      Delete
  7. Anonymous14/9/14 20:53

    Mä oon niin kateellinen sun laisille, jotka on noin kevyen näkösii.. ja voi vielä syödä mitä haluu.. Oon ollu aina bmi:n mukaan vähän normaalin painon yläpuolella. Mut samalla on menossa kokoajan joku dieetti tai muu herkkulakko. Ei oo aina reiluu tää....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo mä tiedän, elämä ei oo reiluu en voi olla kun kiitollinen geeneistäni :/ mutta jokainen pääsee tavoitteeseensa kun tekee töitä! joidenkin vaan pitää tehdä enemmän, ja niille sitä hattua pitäs eniten nostaa!! Ei oo reiluu ei, mut oot varmasti hyväkroppanen ja älä kato noita bmi juttuja tai painoa muutenkaan, ne kertoo vaa numeroita, ja numerot on tyhmiä .. Tsemppii sulle kuitenkin treeniin :)

      Delete
  8. 5/5 postaus! Ite innostuin kanssa n. 1v sitten salilla treenaamisesta ja pakko myöntää että vedin sen jossain vaiheessa kyllä vähän överikskin ja treenasin itteni ylikuntoon, mutta nyt kesän jälkeen taas back in business ja se polte mikä treeniä tehdessä tulee on niin paras. Mua vaan vituttaa se, että nykyäaikana salilla käymisestäkin tulee heti ekana mieleen sellanen perus stereotypiä et tytöt vähän heiluttelee painoja ja ottaa 100 kuvaa instaan ja vetää protskut päälle ja tän takia mun on ollu hirveen vaikee saada kavereita jotka ei oo ennen salilla käyny niin mun mukaan D: Samoten en ymmärrä, kun monet sanoo et en halua näyttää mieheltä, koska eihän sitä nyt kukaan yhessä yössä saatika vuodessakaan miksään arskaks kasva.

    Mutta sulla on kyllä ihan loistava lähtötilanne alkaa muokkaan kroppaa, koska sun ei esim tarvi laihduttaa mitään 10 kiloo pois yms ja just toi on tärkee että oppii rakastaan itteensä muutenkin kun pelkän vartalon kautta, koska mäkin oon lukenu niin monen bikinifitness tyypin blogista et sit kun on saavutettu se ns. tavote niin ei ollakkaan tyytyväisiä jne ja sit se jatkuu ja jatku ja jatkuu.

    Mut tosta protskusta vielä, niin mä vedän salin jälkeen (en aerobisen vaan lihastreenin) palkkarin ja oon huomannu että se kyllä oikeesti nopeuttaa palautumista! Se on aika överii vetää 2-3krt päivässä niinkun niis paketeissa sanotaan koska liika protsku muuttuu lopulta sit kanssa rasvaks, mutta jos kovan treenin päälle vetäsee niin en oo huomannu kyllä haittaa ( :

    ReplyDelete
    Replies
    1. puhut niin asiaa! samaa mieltä oon. ja niin toi protsku juttu on kyl totta! uskon että se on vaan hyväks kun osaa käyttää oikein, ite vaan en oo viel innostunu niistä hirveesti mut saa nähä ;D

      Delete
  9. Kiva ja aito postaus! :) olethan huomioinut että bikinifitneksen kisakunnossa (esim. viimeinen kuva) rasvaprosentit on niin alhaalla että voi vaikuttaa merkittävästi esim. naisen hedelmällisyyteen ja yleisestikkin terveyteen. Mm. Kuukautiset voi jäädä pois, ja siksi bikinifitneksessä ollaankin tosi tarkkoja siitä ettei kisakuntoa pidetä yllä liian pitkään, jotta kroppakin ja sen terveys siitä palautuu :) varmaan tämän tiesitkin ja olet ajatellut asiaa mut tuli vaan mieleen mainita jos et ollutkaan asiaa ajatellut! Ei siis mitenkään negatiivisesti! Hyvältä kuulostaa ja motivoivia kuvia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiedän ton enkä mä tavoittele mitää bikinifitnestä tai vastavaa, sen mainitsinkin taisit ymmärtää väärin! mutta tiedän tuon ja siksi en haluakkaan sellaista:) kiitos !

      Delete
  10. Anonymous14/9/14 22:01

    Oi vitsit miten ihana postaus! Ite oon tässä ihan vähänaikaa sitten alkanut kans syömään terveellisempää ruokaa ja treenailemaan, sillä oon aina ollut hieman ylipainoinen ja en oo koskaan ollut sujut mun kropan kanssa:/ Nyt oon kuitenkin päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja tavoitella sitä unelma kroppaa jonka haluan. Tää postaus anto ihan älyttömästi lisämotivaatiota mulle, joten kiitos Jatta! Toivon tosiaan että säkin onnistut sun tavoitteissa!!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. vautsi tosi mukava kuulla! kiitos sulle ja tsemppiä sullekkin tosi paljon treeniin, pidät vaan kovan kurin ja mielen positiivisena u can do it !! :)

      Delete
  11. Anonymous15/9/14 08:45

    Ihan sairaan hyvä postaus! Sain tästä paljon motivaatiota treenaamiseen :) Millasia vastalihasliikkeitä teet?

    ReplyDelete
  12. Tää oli just hyvä! Mulla aika samat nuo tavotteet ja sit just se että se on tärkeää että se treenaaminen tuntuu kivalta :) mutta tsemppiä ja kyllä niitä tuloksia alkaa näkymään kun tarpeeksi kauan jaksaa säännöllisesti käyä ;)

    ReplyDelete
  13. Anonymous15/9/14 19:17

    Tosi hienosti kirjotettu postaus omista mielipiteistäs ! Itellä kanssa ois suht sama kun sulla mutta mulla on niin huono itsekuri ruuan kanssa että tulokset tulee hitaasti x)) ja täytyy sanoo että sun kropasta oon kyllä saanu motivaatioo liikkumiseen ! Ois todella kiva jos aina välillä kirjottelisit miten treenaamisen kanssa menee ja mitä yleensä sitten syöt päivisin ! Sulla on kertakaikkiaan ihana blogi !:-)

    ReplyDelete