Thursday, 29 May 2014

Minun elämäni aakkoset

Jatta: Sain ehdotuksen elämäni aakkoset- postaukseen ja tartuin heti tuumasta toimeen! Tällästen postausten tekeminen on niin kivaa. Moniin kirjaimiin olisi sopinut monia muitakin asioita, mutta nämä oli niitä mitä ensimäisenä mieleen tuli. Koittaaka jaksaa lukea, näiden tekemisessä meni aika kauan :_D


A- Arttu. En tiedä tarvitseeko tätä kenellekkään kovin selventää. Jo pitkän tovin elämässäni on suuressa osassa ollut poikaystäväni. Vaikka Arttua kyllä lähes poikkeuksetta aina Laneksi kutsun, ajattelin että tähän ehkä mennään ihan oikealla nimellä :-D Kesällä seurustelua tulee kaksi vuotta täyteen ja tää aika on menny ihan älyttömän nopeasti. Oon niin onnellinen Lanen kanssa

13490089185_2427eed24f_b


B- Blogi. Mä en osaa edes sanoa montako vuotta tätä touhua oon jo tehnyt, mutta blogitouhu on ajan mittaa muuttanu mua ihan älyttömästi, opettanu mulle asioita itsestäni, antanu mulle itsevarmuutta, ollu mun avautumispaikka ja paikka jossa saan olla oma itteni, luova ja tuoda julki ideoita ja ajatuksia. Mulla on ollut ennen tätä yhteistä blogia pari omaa blogia, mutta tämä yhteinen on ollut tähän mennessä suurin "saavutus" ja en ois ikinä uskonu että tää blogi tulee saamaan noin hurjan lukijamäärän ja avaamaan mahtavia ovia muihin asioihin. Blogi on harrastus ja paikka jossa saan toteuttaa itseäni. Tästä mä tykkään



C- Cheerleading. Vaikken lajia itse enää harrastakkaan, pysyy se aina lähellä sydäntäni ja osana elämääni. Valmennushommia oon pikkasen nyt tehnyt ja päässy olemaan mukana menossa, toivottavasti lähivuosina voisin palata ihan kunnolla lajin pariin. Cheerleading elämää taakse jäi reilut 6 vuotta.

8263735323_ec28cf2432_b


D- Tämän jätän välistä, koska olen jumittanut tässä kirjaimessa kohta 10minuuttia. Viikon päästä mun mieleen kuitenki juolahtaa joku ovela juttu mikä tähä ois pitäny laittaa, mutta nyt mennään näillä.


E- Elixia. Jo monien kuukausien ajan mun treenipaikkana on ollut Elixia ja varmasti tulee pysymään mun treenipaikkana pitkään. Salitreenaaminen on ihanaa ja opettavaista ja tulosten huomaaminen vielä ihanampaa. Jeij


F- Fazer. Suklaa. Minun. Lemppari.


G- Gossip girl. En mä keksi tähän kirjaimeen mitään muuta, mutta voi jumpe kun on hyvä sarja. Olihan tuon tuijottelu kyllä kieltämättä pitkään osa mun elämää kun katsoin lyhyessäkin ajassa koko sarjan kaikki tuotantokaudet läpi :_D


H- Huumorintaju. Tää on vähän hassu, mutta päätin laittaa tän tähän. Mulla on ihan hassu huumorintaju ja mut pitää tuntea aika hyvin ennenkun mun juttuja tajuaa kunnolla ja mulle ei tuu niitä selitellessä tyhmä olo. Saatan monesti sanoa asioita "ilkeästi" mutta tarkoittaen niitä sarkastisesti ja siinäpä vasta taito ku joku niitä oikein ymmärtää. Mut pointti nyt on se että elämässä mun mielestä pitää olla hauskuutta ja mä vihaan yli kaiken tosikko ihmiisä ja sellasia keillä ei oo koskaan mitään läpän heittoa taikka muuten vaan huumorintajua puuttuu. En osaa oikein tulla sellasten kanssa toimeen, taikka ainakin nolaan itteni kun höpöttelen jotain tyhmiä juttuja :_D Tajuskohan tätäkään kukaan ?

8997299606_7e3991b240_b

I- Ikävöinti. Musta on tullut aikamoinen ikävöijä ja se on muuttunu tässä viimesen puolen vuoden aikana eniten kun Lane lähti armeijaan ja ei oo pystyny näkemään välttämättä edes joka viikko. Muutenkin ikävöin ihmisiä ja vanhoja aikoja ja välillä se kai on ihan hyväkin. Ikävöiminen on ihanaa, mutta silti niin surullista.


8167169666_e5812bbb38_b
tällä hetkellä ikävöin mm. elisaa joka pian kuitenkin suomeen jo saaapuu. hassu vanha kuva meistä


J- Juhliminen. Rakastan juhlimista! Rakastan pukeutua hienosti, laittautua pitkään ja olla naisellinen. Oli kyseessä sitten perhejuhlat tai kunnon biletystä kavereiden kanssa, niin mä tykkään. Rakastan muutenkin tanssimista ja sellasta irtautumista. Katotaan millaset 18-vuotis synttärit saan aikaan ;)

9555017799_6678a4ee0f_o


K- Kilpaileminen. Yks huono/hyväpuoli mussa on kilpailuhenkisyys. Oon todella kilpailuhenkinen ja pienissäkin asioissa saatan verrata itseäni muihin ja yrittää olla parempi. Eri lajien parissa se on ollut ihan loisto juttu ja oon saavuttanukkin asioita mun suuren voitontahdon vuoks mutta välillä mut luokitellaan ylimieliseks mun kilpailuhenkisyyden takia jos tuon sitä huomaamattani liikaa esille. Se on kuitenkin vain osa luonnettani ja leijonat yleensä on erittäin kilpailuhenkisiä. Oon siis lähes koko elämäni kilpaillut mitä oudoimmissa asioissa itseni, kavereiden, vastustajien kuin hitto vaikka lintujenkin kanssa :_D 


L- Laukaa. Hah nyt tullaan sitten tähän kivatsuun kohtaan. Asun siis Laukaassa, joka on noin 25kilometrin päässä Jyväskylän keskustasta. En tykkää asua täällä. Haluiasin muuttaa pois. Thats it.


M- Matkusteleminen. Osa elämääni on matkustelu, ei vielä ehkä niin suuresti mutta tulee varmasti kasvamaan tämä ympäri suomea ja maailmaa matkaaminen elämäni aikana. Seuraavaa reissua jo kesällä odotellen!!

7216962858_3aba0efab9_b


N- Nukkuminen. Hahah ennen en tykänny nukkua, toinen hassu asia mistä en tykänny oli suihku. hahah oon outo, mutta nykyään voi että, nukun aina kun voin. Bussimatkat torkun ties millaisissa asennoissa ja kotona en jaksa enää valvoa melkein koskaan yli 10 illalla. Poikkeuksia toki löytyy :_D Nukkuminen on ihanaa. 


O-Onnistuminen. Elämässä motivoi ja tsemppaa tosi monet asiat eteenpäi, uusia ideoita syntyy monista asioista ja erilaiset jutut piristää. Mulla yks ehdoton motivoiva ja ilosta potkua pepulle antava juttu on kyllä ehdottomasti onnistumisen tunne. Oli sitten hyvä tai huono "aika" elämässä, niin pienikin onnistuminen saa hymyn huulelle. Oon alkanu nykyään enempi huomaamaan omia pieniäkin onnistumisia ihan arjen perus asioissa ja kun koen selviytyneeni jotenkin erityisesti, nautin siitä tunteesta.


P-Perhe. Tottakai elämässäni on isona osana perheeni. En usko että tähän edes tarvitsee selittää mitään ihmeellistä. Jos isukki mamma tai Kalle tätä joskus lukee niin tietäkää että rakastan teitä :* puspus


Q-Quotes.  Mä oon ihan tosikova weheartit addikti ja hearttailen tosi usein monenlaisia kuvia siellä. Lemppareita on kuitenkin ehdottomasti eri quotet, eli esim jotkut motivaatio tekstit taikka muuten vaan osuvat sanat söpön kuvan päällä. Sellasil kuvilla on helppo ilmasta itseään ja monesti rakkaille ihmisille lähettelenkin rakkaushömppäpömppämävälitänsusta-kuvia.

love


R-Rakkaus. Tää ei tartte selittämistä. Mä saan tarpeeks rakkautta elämässäni ja annan sitä rakkaimmilleni. Rakkaus on ihanaa


S-Suukot. Tai paremmalla nimellä kuitenkin pusut... Pusu poskelle, otsalle, korvaan, nenuun, vatsaan, kaulalle, niskaan... Tykkään


T-Tekstaaminen. On tavallaan kurjaa kun on keksitty niin paljon paikkoja ja appei joilla voi pitää yhteyttä lähes jatkuvasti ystäviin ja muihin, koska sosiaalisuus vaihtaa paikkaa kyllä ehottomasti sinne puhelimen puolelle ja nettiin eikä niinkään niihin facetoface tilanteisiin. Mä kuitenkin tykkään txtaamisesta, tykkään jutella ihmisille.


U-Uteliaisuus. Mä oon utelias ihminen. En tungettele toisten asioihin kuitenkaan, mutta tiedätte varmasti mitä meinaan. Lapsena varsinkin halusin aina tietää kaiken, mun oli pakko saada tietää kaikki.


V- Vanhat tavarat. Tää on ehkä vähän jännä, mutta laitan tän tähän kuitenkin. Mä oon monia vuosia jo pikkusest asti säilyttäny vanhoja tavaroita, kirjoja, vihkoja ja pieniä muistoja, joita on maailman kivointa katella vuosien jälkeen. Mua harmittais ihan älyttömästi, jos joutuisin heittämään jotain vanhaa tavaraa pois ja usein en siihen suostukkaan. Siksi kai mun sängynalunen on täynnä roinaa?


X- Xylitol. Syön ihan tosi paljon purkkaa. Aina aamulla nappasen taskuun purkkaa ja pari suuhunkin. Ehottomia lemppareita on hedelmäpurkat. Pienenä söin aina ainakin 3eri purkkaa samaan aikaan, yksi ei riittänyt...


Y- Ystävät. Ystävät on mulle kaikki kaikessa, oli kyseessä pitempiaikainen tai lyhyempi kaverisuhde. Mulla ei satoja kamuja/ystäviä ole, mutta riittävästi. <3

9557810654_91a16b26f8_o
En löytänyt mitään kuvaa missä näkyisi monet kamuseni tässä kuitenkin ihana kuva laukaan poppoosta


Z- ZZzzzzZ. Nukuttaa


Å- ååååå


Ä- Äiti. Ääähän sopii äiti ja äiti on mulle tärkeä. Yhtä tärkeä on isikin. Mulla on hieno mamma ja hieno isukki. Ei mun tartte enempää edes kirjoittaa <3


Ö-Öitä. Mä sanon joka ilta jollekkin hyvät yöt. Olen koko elämäni ajan sanonut, ei varmasti ole iltaa, kun sitä en olisi tehnyt. On ihana mennä nukkumaan kun joku heittää ovelta hyvät yöt tai puhelimen näyttöön pomppaa ihana hyvän yön toivotus..


11 comments:

  1. Tää oli ihana postaus, näitä aakkosia oli tosi kiva lukea! :)

    ReplyDelete
  2. Tätä oli sairaan kiva lukee, ku vähän erityylinen postaus, kuin yleensä :-)

    ReplyDelete
  3. Anonymous29/5/14 20:16

    _IHANA_ postaus!! :) tää inspiroi miakin tekemään tälläisen vaikka em edes omista blogia, mutta oli pakko twhdä ihan huvin vuoksi x)

    ReplyDelete
  4. Anonymous29/5/14 20:20

    vaikutat tosi ihanalta ja aidolta ihmiseltä!:)

    ReplyDelete
  5. Wau jotenki ihana postaus! Kirjotit hirmu kivasti näitä ja tän postauksen jälkeen susta sai vielä entistä paremman kuvan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. apua kiitos ! tosi kiva Kuulla :)

      Delete
  6. ihana postaus :) kirjotat niin kivalla tavalla et jaksaa helposti lukea loppuun ! oot ihan huippu Jatta :)

    ReplyDelete