Sunday, 2 March 2014

VASTAUKSIA Part.1

Jatta: Ohhohh ku ootte jo aikamoisen määrän kysymyksiä saanu aikaan! Selasin noita läpi ja tekemisen puutteessa päätinkin ensimmäisen osan tekaista jo alta pois! Näitä nimittäin tulee muutama olemaan… Tämä ensimmäinen tulee ihan näin teksimuodossa ja seuraavat sitten mahdollisesti hieman eritavoin.

min

MINÄ

Mitä pieniä asioita rakastat? - Rakastan hipsutusta korvan takaa, sitä kun voi sulaa lämpimän karjalanpiirakan päälle, hyviä ripsipäiviä, aitoa naurua, sitä kun joku piirtää selkään, perhosia tuiii, kädestä kiinni pitämistä, aivastamista (:D) ja monia muita kummallisia..  Kuinka pitkä olet? - 166,7cm viimeksi kun terkkarilla kävin mutta kaippa mä voin jo sano että 167cm! Millainen olet luonteeltasi? - Oon tosi monenlanen jos niin voi sanoa, oon huolehtivainen rohkea ja päättäväinen, mutta myös herkkä helposti suuttuva ja osaan olla myös ärsyttävä. Ootko onnellinen? - Kyllä mä olen mutta ainahan jotkut asiat voisi vähän paremmin olla :) Mikä on tuntunut erityisen vaikealta viime aikoina? - Hmm, ehkä tämä inttileskeys kun on tullut enemmän aikaa kun ei Lanea viikolla näe niin ehkä vaikeinta on ollut se kaikenlaisen tekemisen keksiminen ja sellainen oleminen itsekseen vaan tekemättä mitään kenenkään kanssa.. En nimittäin kauheesti tykkää yksin olla.  Oletko pinnallinen? - En mä oikeastaan ole! Ennen olin ehkä enemmän ja kyllähän sitä jokainen joskus vähän sattuu olemaan.  Viihdytkö itsekseen? - Kuten jo äsken vähän mainitsin niin en, mutta välillä on kiva yksin käpertyä peiton alle ja katsella sarjoja ja olla vaan, mutta pääosin tykkään olla enempi ihmisten kanssa kuin yksin. Ootko itsevarma? - Kyllä mä olen, mutta joskus sekin puoli menee piiloon tilanteesta riippuen. Onko sulla hyvä itsetunto ja miten se on vaihdellut? - Sanotaanko vaikka niin että mun itsetunto on parantunut vuosien varrella. Nykyään sitä osaa arvostaa omia hyviä piirteitään ja hyväksyä sen millainen on, mutta joskus vaikeuksien tullen saattaa se heitellä… Ootko tyytyväinen sun elämään? - Hmm, tää on laaja kysymys sinänsä koska on monia pieniä ja suuria asioita joihin en oo tyytyväinen, mutta kun ajattelen kokonaisuudessa mun elämää niin oon oikeastaan hyvinkin tyytyväinen! Silti muuttaisin asioita. Kerro itsestäsi 5 faktaa mitä ei ehkä sinusta uskoisi?  - Tää on aika paha, kyllä näistä varmaan jotain musta uskoo mutta en keksiny muuta.. -> Mä haluaisin harrastaa jotain kilpa-ajojuttuja, kadehdin muita ihmisiä ja muiden elämiä tosi paljon vaikka itseeni olisin tyytyväinen, mulla on ollut siniset hiukset, oon todella laiska ihminen… ja oon myös erittäin kallismakuinen ihminen ja jos jonkun asian haluan just sellasena mikä se on en todellakaan kelpuuta mitään "huonompaa" versioo siitä. <- Ja tää ei oo kyl mikää hyvä puoli sit ollenkaan. Ehkä vähän oon oppinu tostakin pois… En keksinyt näihin nyt muita. Mikä on sun heikkous luonteessa, mikä esim saa sut itkemään? - Riitely, ihan sama oliko pieni riita tai iso mä alan itkemään, myöskin se jos joku asia ei mee niinkun mä haluan, sekin saa mut itkemään vaikka olis ihan pienikin juttu. Oon myös herkkä ja kaikenlaiset asiat koskettaa mua, itken joka päivä jostakin :-D Myös viesteissä jos on yhtään jotain loukkaavaa, alan itkemään. En osaa nimetä sitä mun "luonteesta" mikä se on, mut ehkä mä oon vähän yliherkkä… Pitää myös mainita et positiiviset asiat kyl melkee saa mut itkee helpommin:D



koulu

KOULU/OPISKELU

Mitä aijot tehdä lukion jälkeen? - Mä en oikeastaan tiedä vielä yhtään… Jos valmistun talvella, todennökisesti teen töitä ja lähden seuraavana syksynä opiskelemaan jotakin kuhan tietäisin vaan mitä. Tai sitten kokonainen välivuos tai samantein opiskelee mut ihan oikeesti tähän kysymykseen mä en osaa mitään järkevää vastata.  Mikä on sun unelma-ammatti tai missä ammatissa haluaisit työskennellä? - Haluaisin olla lentäjä, rikospoliisi, lehden päätoimittaja, elokuvatuottaja, arkkitehti, psykologi, liikunnanopettaja.. Näitä riittää. Ei oo yhtä unelmaa ja se onkin vaikeeta kun pitäis vähän tietää mitä isona haluaa oikeasti tehdä. Milloin ajattelit muuttaa pois kotoa? - Todennäköisesti siinä vaiheessa kun lähden opiskelemaan toiseen kaupunkiin. Jos opiskelupaikka löytyy täältä Jyväskylästä niin varmaankin niihin aikoihin silti. Eli lukion jälkeen sanoisinko. Tiedätkö jo mitkä aineet aijot kirjoittaa yo-kirjoituksissa? - Suurinpiirtein, voisin alustavasti heittää että englanti, äidinkieli, lyhyt matikka, terveystieto ja psykologia. Tiesitkö heti meneväs lukioon vai mietitkö muita vaihtoehtoja? - Tottakai mietin muita vaihtoehtoja, mutta pitkään mietittyä näin lukion mulle parhaana vaihtoehtona. Millaista lukiossa on ollut, onko rankkaa? - Kaikkien kamalien pelottelupuheiden jälkeen itse lukiossa opiskeltuani totesin ne puheet jokseenkin pelkäksi höpötykseksi. Lukiossa on just niin rankkaa kun siitä tekee/siihen asennoituu. Kun tekee työt hyvin ja rakentaa jaksot järkevästi välttyy isommilta rankoilta puuhilta tehtäviin yms liittyen. Joskus siihen on kuitenkin mahotonta vaikuttaa ja onkin välillä rankkaa, mutta jotenkin musta tuntuu et lukio on helpompi kokonaisuutena kuin yläaste. Lukiossa on ollut kivaa, kun on paljon saanut itse vaikuttaa miten opiskelee, missä ja milloin. Mikä oli peruskoulun päättötodistuksesi KA? - Kokonaiskeskiarvo 8,2 ja lukuaineiden 7,4  Mikä oli sun haaveammatti kun olit pieni? - Eläinlääkäri tai opettaja. Kerro pitkästi minkälaista on Sepän lukiossa? - Sepässä on parasta, seppä on hyvässä paikassa kaupunkia, kaikkialle lyhyt matka, bussit kulkee vierestä, koulussa on monentasoista väkeä, tuntee kuuluvansa joukkoon ja oman paikkansa löytää helposti! Sepässä on tosi rentoja ja mukavia opettajia ja ihan älyttömästi mukavia ihmisiä ja kavereita. Tykkään meijän lukion tiloista myös tosi paljon, ne on hienot ja uudistetut. Mä en rehellisesti sanottuna keksi Sepästä mitään muuta huonoa sanottavaa kun ne jumalattoman pitkät ruokajonot :_D  



suhttett

SUHTEET

Parisuhdetilanne?  - Varattuna jo yli puoltoista vuotta :) Miltä inttileskeys on tuntunut? Onko Lane vuoden vai puoli vuotta? - Inttileskeys on ollu tosi masentavaa, mut myös vapauttavaa ja rentouttavaa. Välillä on kiva kun "tietää" ettei viikolla ole poikaystävän kanssa mahdollista olla ja on aikaa kaikelle muulle mille ei yleensä aikaa ole. Mut useimmiten se ajatus ei oo kovin kiva, koska oon tottunut tätä enenn näkemään Lanea niin usein, käpertyy toisen hellään hoivaan ja viettää mukavia iltoja ja niin.. Rankkaa tää oli aluks, nyt tähän on tottunut ja jokaista vknloppua kun näkee odottaa aina yhtä innolla :) Lane on puol vuotta onneks.. Kauan olet seurustellut Lanen kanssa? - Tiistaina tulee tasan vuosi ja 7kuukautta. Riitelettekö usein Lanen kanssa, mistä asioista riitelette? - Riidellään ihan normaalin verran :_D Sellasia riitoja ja sen verran siitoja kun terveessä parisuhteessa kuuluukin. On monet riidat yleensä ihan turhia ja ihan puusta vedettyjä, mutta mun mielestä suhde jossa ei riidellä yhtään mistään, ei oo ihan täysin "terve". Mitä vähemmän riitoja sen parempi tietenkin! Minkälaiset piirteet on tärkeintä ystävyydessä? - Rehellisyys, luotettavuus, aitous, ymmärtäminen,kuunteleminen yms. Parhaat ystäväsi? - Sanotaanko vaikka näin että ketkä ovat tietävät sen kyllä itse :) Onko Jenna vielä sun paras kaveri, onko teidän ystävyys muuttunut paljon kouluvaihdoksen takia? - On muuttunut, ennen nähtiin joka päivä nykyään ei välttämättä kertaakaan viikossa.. :/ Molemmilla omat kiireensä ja menonsa ja on välillä vaikea keksiä yhteistä aikaa, mutta voin silti väittää että Jenna on pitkäaikaisin ja edelleen tärkein ystävä mulle :) Onko sulla paljon kavereita? - Riippuu mikä kenenkin mielestä paljon, mutta sanotaanko että tarpeeksi paljon!


muut

MUUT

Milloin aloitit bloggaamisen ja miksi? - Mä en osa sanoa tarkkaa aikaa koska edellisen blogin oon poistanut mut sanoisinko että about 4vuotta jo oon yhteensä bloggailut! Ja ihan muut blogit inspiroi mua ja sain idean aloittaa, myös oman järjestelmäkameran saaminen lisäs sitä halua kun halusi jossakin omia kuvia käyttää.Millä muokkaat sun ig kuvia? - Sellasella Afterlight sovelluksella :) Monta kertaa viikossa urheilet? - Pyrin urheilee ainakin 3 kertaa viikossa, parhaimmillaan 5 kertaa. Mitä odotat tulevalta kesältä eniten? - Reissuja Suomen sisällä ja ehkä ulkomailla!!! Ja sitä lämpöä ihan vaan, ahh. Onko sulla kesätyöpaikkaa? - Oon hakenut aika moneen, muttei yhtäkään varmaa paikkaa vielä ole. Jos tarvitsisit silmälasit minkä malliset sulla olis? -  En mä osaa mallia sanoo kun en edes tiedä mitä kaikkia niitä on ja mitkä mulle sopis mut haluisin ehdottomasti valkosila sangoilla olevat lasit! Mitä olet ostanut viimeksi? - Synttärilahjoja.  Mitä haluat toteuttaa maaliskuun aikana? - Haluan suunnitella loppuun mun treeniohjelman, tsempata koulussa, yrittää olla lämpökäsittelemätä mun hiuksia (siitä tulee vaikeeta) ja niin en oikeastaan keksi nyt muuta. Menikö sulla kauan opetella lumilautailemaan? - Ei mennyt, kävin lumilautailukurssin ja en muista kauan se kesti mut sen pohjalta aika nopeasti opin kaiken, oon muutenkin ollu aina aika nopee oppimaan uusia asioita johonkin harrastukseen liittyen. Minkä ikäisenä aloitit lumilautailemaan? - En oo kyl ihan varma mut veikkaisin et olin jotain 11 vuotta? Haluaisitko asua jossain muualla kuin Suomessa? - Norja tai Ruotsi ois jees! Aijotko aloittaa cheerleadingiä uudestaan koskaan? - Kova hinku ois joskus päästä taas harrastamaan, mutta en osaa sanoa vielä. Haave ois ehkä päästä harrastamaan lajia pääkaupunkiseudulle :) Kauanko harrastit cheerleadingiä? - about 6 vuotta kai, oon tosi huono tämmösissä tarkoissa vuosi jutuissa… Ootko notkea? - Oon mä jossain määri. Paras akrosi? - Mun kaikkein paras akro mitä oon koko cheerurani aikana tehnyt tai tein, oli varmaankin yksin kanveesillä a-f-v ja a-f-f-v. Mutta kovilla paras on ollut a-v ja a-f-f-f.  Ennen kun lopetin parhaimmillaan mun akro oli sitä a-f luokkaa.. :/


Tässä oli ekat vastaukset kysymyksiin, jos noihin liittyen heräs lisäkysymyksiä niin kyselkää vapaasti! Hyvät yöt nyt, Jatta on väsynyt… 




7 comments:

  1. Anonymous3/3/14 22:31

    luetko it-is-locking blogia :)? mitä mielt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luen mä! iha jees blogi ja vähä eri tyylline mitä muut blogit joita seuraan :)

      Delete
  2. Anonymous3/3/14 22:37

    äääää oon niin kade, mun poikaystävä on intis vuoden :'( vaikka sillä olis ollu opiskelupaikkakin ens syksylle..:( meni omatkin suunnitelmat uusiksi

    ReplyDelete
    Replies
    1. oivoi :( tsemppiä teille!

      Delete
  3. Anonymous4/3/14 23:43

    En tajua tota lukio kohtaa koska jos sun ka on edelleen joku 5 piste jotain niinku joskus formspringissä sanoit, niin miten se on noin surkee jos tiedostat itekkin sen että lukio on aika iisii kun vaan tekee duunii? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei todellakaan ole 5.. ja kyl se voi olla surkee vaikka tekiski töitä? :d

      Delete
    2. Anonymous5/3/14 17:07

      sit et tee tarpeeks ;)

      no ei mutta tsemppii oikeesti ja muista et kaikki mitä oot käyny vaa yhen kurssin nii voit ottaa S merkintänä

      Delete