Tuesday, 19 February 2013

Dirty shoes

IMG_5196 Jatta: Uusi jakso käynnisty eilen ja astetta rennompaa onkin sitten nyt. Sen huomaa myös mun asuista kouluun mennessä, vietän koulussa ehkä 2tuntia päivässä, joten löksyt ja huppari paras vaihtoehto! Hah, no ehkä lähipäivinä vähän kivempaa asukuvaa tulossa. Mulla siis 4palkin jakso nyt (jos ymmärrätte, muut kun lukiolaiset) ja se on aika vähän kun suurin osa mun koulusta on vieläpä liikuntaa. Noh, kesäkuntoon! Kirjojen ostelua oiskin sitten luvassa tulevina päivinä ja aika reenitäyteläistä on nyt ennen hiihtoloman alkua. Suunnitelmia on vähän, muttei mitään suurempaa.

Äsken kattelin kauhistuksissani mun likasia converseja. Valkoset conssit= ruskeat conssit. Sain nuo siis jouluna ja ne on muuttanu väriä jo aika paljon. Voisin vielä valkaista niitä sillä jollain ihme aineella, mutta näin alkuun oon vaan vähän pessy ja kynsilakanpoistoaineella puhistellu noita kovia pintoja. Lähti muuten hyvin likaa ja sai heti kenkiin vähän vaaleampaa ilmettä. Mutta tosiaan kun kovassa käytössä ovat, ei varmasti pysy kauaa tän värisinä, vaan pian muistuttavat niitä mun vanhoja oikeesti ruskeita consseja. Voivoi...

IMG_5165IMG_5185IMG_5169IMG_5159IMG_5149IMG_5183IMG_5170

Ja sit vielä oon huomannu tän, että mulla kaikista mun converseista leviää tuo itse conversen merkki/teksti! Oonko ainut kellä näin tapahtuu ja mistä ihmeestä se johtuu? Koska kavereiden consseja katellessa oon huomannu, että mulla nuo pahiten on levinny, joillain ei ole levinnyt ollenkaan. Käytänks mä noita jotenki väärin?

60 comments:

  1. Anonymous19/2/13 16:10

    ehk sä hinkkkaat liikaa su connsit :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. miten hinkkaan? :D ai yhteen vai? En mä kyl oo huomannu ainakaa

      Delete
  2. Anonymous19/2/13 16:12

    Voiskohan mahdollisesti johtua siitä että noita ei oo tarkotettu talvikengiks?

    ReplyDelete
    Replies
    1. öö no periaattees joo! Jos keksii hyvän selityksen sille miten ne muka leviää mulla näin talvella mut muilla ei?..... :D

      Delete
    2. No voi hemmetin sherlock. Järjenkäyttö sallittu. Mitä talvella on mutta muina vuodenaikoina ei? Nyt ollaan jännän äärellä. Jos et itse keksi, niin voin paljastaa: *rummun pärinää* LUNTA!

      Delete
    3. Oho tajusin et "muilla vuodenaikoina". Hups :DDDD

      Delete
    4. tarkoitin että Miksi muilla ei leviä milloinkaan !? edes talvella .. en sitä että miksi ne leviäis just talvella....

      Delete
    5. Anonymous19/2/13 19:04

      mun kaverilla kävi tollanen kans ku se käveli nilkkaan asti lumihangessa ja ku se alko sulaa nii..

      Delete
  3. haha johtuu kävelytyylistä sillee tiiäkkö ko kävelet nii sulla osuu noi merkit aina toisee kenkää :D en osaa selittää mutta sama ongelma

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D aijaa totta, voi olla! pitääpä kiinnittää huomioo siihe mite kävelee, mut vähä tyhmä jos ne osuu :o ei mulla kyllä mun mielestä.. ääh ärsyttävää

      Delete
  4. mulla menee kanssa se merkki aina tollaseks! oon kans miettiny, et osuuko ne sitten yhteen, vai mitä ihmettä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :O oho en oo ainut ! niinpä

      Delete
  5. tää tulee vähä myöhässä mut valkosten kenkien kanssa kannattaa aina putsata niitä joka käyttökerran jälkeen ja parasta olis jos on oikein hyvät kengät niin säästelee mut noi voi varmaa pistää pesukoneeseen ?:) ite käytän keittiön tasoille tarkotettuu tosi hyvin puhdistavaa juttuu ni lähtee lika heti kengistä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jepjep ... joo voi laittaa koneeseen :) okei kiitti vinkistä ! pitänee tonkia äitin pesuainepulverimömmöt esiin ;)

      Delete
  6. Joo mun consseille käy ihan samallalailla, iha "pilalla" tuo logo..:c

    ReplyDelete
    Replies
    1. mistäköhä se oikeesti johtuu , ei toi tavallaa häiritse mut ei se kovin kivan näkönen oo :/

      Delete
    2. Anonymous20/2/13 22:10

      Munki coinseille kävi tollai vaik en ollu ees käyttänt niit talvell :/

      Delete
  7. Anonymous19/2/13 17:01

    oho ompas se levinny:O mulla ei leviä noi merkit ikinä yhtää !:o

    ReplyDelete
  8. mulla ei levii noi merkit mut muute kyllä kengät leviää, oikeesti pitäis varmaa harkita halvempien kenkien käyttämistä :----D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :DddD HAHAHAH voivoi ..:/

      Delete
  9. Anonymous19/2/13 17:31

    Mullakin on ihan levinny noi merkit consseista!!!! :DDDD raivostuttavaa... tosin mulla ne levis jo syksyllä että ei se talvesta voi johtuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei se voi johtua vuodenajasta... jepjep :/

      Delete
  10. Onks tos x-tran kynsilakan poistoainees hyvä hinta-laatu-suhde? Tai siis ku epäilen sen toimivuut, ku se on nii halpaa. :D
    Käy kattomassa ja liity lukijaks jos tykkäilet! (:

    sl-stereohearts.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. siis on toi hyvää '!! ihmeen edullista noin hyväks! koska mulle hankalinta on yleensä punaisen kynsilakan poisto et jää helposti kynnet punertaviks mut toi kyllä tosi hyvin poistaa !:)

      Delete
  11. Anonymous19/2/13 18:17

    mulla on kans levinny noi ja en oo käyttäny ollenkaa talvella joten ei se talvesta johdu:D oon itekki miettiny mistä se johtuu ku kavereilla ei levii ollenkaa:O..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :O no niinpä !! ärsyttäää:/ onneks en oo ainoa, luulin ettei muilla :D

      Delete
  12. Anonymous19/2/13 18:18

    mullaki on levinny ja oon ihmetelly ku kavereiila pysyy iha hyvänä! Höhö :(

    ReplyDelete
  13. Anonymous19/2/13 18:24

    Mullakin levii:D

    ReplyDelete
  14. Anonymous19/2/13 18:44

    mullakaan ei oo levinny :o en oo ees keltään ennen tätä kuullut tai nähnyt että ne merkit vois tollasenkin tempun tehdä..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aijaa :O vähä jännä juttu oikeesti

      Delete
  15. Anonymous19/2/13 18:59

    voisko se olla levinny tosta kynsilakan positoaineesta? entiiä aika kumma juttu, koska ethän sä voi kävellä ees sillee että ne osuis yhtee? ehkä jotkut conssit vaa leviää tosta sit helpommi tai jtn. :o

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei ois koska en käyttäny sitä tohon kohtaa :) ja niinpä en Voikkaan!'

      Delete
  16. hassuu mulla ei oo koskaa levinny toi merkki :o omistan 6 converset eikä missään oo käynny vastaavanlaisesti (nyt pitää koputtaa puuta, muuten alkaa kuiteski levii :D ). oon käyttäny kenkiä talvella, pessy pesukoneessa ym. eli tuskin se niistä johtuu. jos sulla vaa osuu noi sisäjalat (?) toisiinsa ku kävelet? koska jos sitä on tehny aina sitä ei välttämättä sillee tiedosta

    ReplyDelete
    Replies
    1. mitä ihmettä miks mulla menee tollee :((!! ja siis ei sillee voi kävellä et ne osuu yhteen!!

      Delete
  17. Anonymous19/2/13 20:54

    Mullaki on levinny..

    ReplyDelete
  18. Anonymous19/2/13 20:58

    mulla on levinnyt myös ja se tarrakin on irronnut nurkasta! :( en ymmärrä kun käytin niitä pari kertaa kesällä nii heti meni noin.. ja muilla kavereilla ei mitään vikaa :/ valkoset on kyllä vaikee pitää puhtaana.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tarrakin!! ihme laatu eroja noissa tohveleissa:D

      Delete
  19. Juu toi merkin kulumine johtuu kävelytyylist :D ja ite pesen valkosii conssei ehkä kerra kuukaudes et laitan ne iha tulikuumaa vetee jos on pesupulverii sit annan liota päivän, seuraavan päivän hinkkaan ne vaik tiskiharjal ne puhtaaks ja taas tulikuumaa veteen ilman pulverii ja annat olla päivän :) tulee tosi puhtaaks ja sit suihkutat niihi ku ne on kuivat nii vaik sellast sohvansuojausainet nii pysyy lika paremmi pois :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nut ku testasin ni ei mulla osu jalat yhtee !:D iha sairaan outoa ... mut kiitos vinkistä heitän kyl vähintää pesukoneesee noi kengät joskus tässä !

      Delete
  20. Anonymous19/2/13 21:39

    joo mullaki tollee levinny ja halkeilee jo reunoista vaikka viime keväänä ne ostin + reikä ilmestyny! onneks on kuitenki mustat ni ei voi sanoo et iha paskaset kaiken lisäks :D kivablogi teillä!! itelläni on kans blogi mut paljon vähmmän lukijoita ni oon ruvennu huomaamattani kommentoimaa muitte postauksiin ku se on sit nii kivaa jos joku joskus kommentoi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. auts ::/// haha voi ihana ! kommentit kyl piristää aina :) kiitos !

      Delete
  21. Anonymous19/2/13 21:43

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apua poistin jonku kommentin !!

      Delete
  22. mulla on kans levinny ne ja mun kavereil myös ! :-D

    ReplyDelete
  23. Mulla on mun vanhoista (siis oikeesti vanhoista 2008 ostetuista) valkosista consseista levinnyt toi merkki tolla tavalla, mutta vaan toisesta kengästä :-D Ja ne ostettiin sillon talvella ja käytin niitä läpi talven, mutta hinkkautumisen merkkejä alko näkymään vasta kesällä.
    Veikkasin eka et kyse on mun kävelytyylistä tai jostain, et jollain ihmeen keinolla saan noi hinkkautumeen toisiinsa mutta ei se nyt käy ihan järkeen :-D Ja sit kuitenkaan mun harmaista pitkävartisista consseista tuo ei oo levinnyt vaikka nekin oli aika ahkerassa käytössä yhden vuoden.

    Hetken mietin että kyse vois olla siitä, kun sillon 5 vuotta sitten lahkeita pidettiin conssien päällä ihan ilman poikkeusta että oisko niiden hinkkautuminen voinut olla syynä, kun harmaiden conssien ostoaikana kuumin hitti oli tunkea lahkeet sinne conssien alle :-D Mut silti joku mättää, kun se merkki on levinnyt vaan toisesta kengästä.

    Alan uskoa pelkkään valmistusvirheeseen ja mun tuuriin saada kaikesta aina ne maanantaiversiot ....

    ReplyDelete
  24. converset voi heittää pesukoneeseen, ei niille mitään pahaa tapahdu. Oon lukenut moniamonia postauksia tosta aiheesta, googlettamalla löytyy esimerkiks. ja märkänä niil voi kävellä hetken ne kengät jalassa, nii tulee omii *muotoihi* :) eikä siis kutistu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulla ainakin conssien merkki levis heti ensimmäisen pesukone käynnin jälkeen, samoin kenkien saumojen liimat on menny huonoks ja alkanu repsottaa..

      Delete
  25. Ootko varma että sitä kynsilakanpoistoainetta ei oo osunu noihin merkkeihin? Meinaan joskus pienenä puhistin leluponeja sillä nii niistä lähti värit :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. oon koska ennenku edes puhistin kynsilakanpoistoaineella noita reunoja ni oli ne jo levinny.. :D

      Delete
  26. Tietämättömänä utelen! Mikä tää kynsilakanpoisto aine niksi on noiden kenkien puhdistamisessa?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. siis mä en tiedä kuulin ton kaverilata ja kokeilin! kun vedellä hankaaa kovia kohtia ei tunu tummat liat lähtevän mutta kynsilakanpoistoaineella lähti!

      Delete
  27. jos pyöräilet nii voisko olla siitä? :D

    ReplyDelete
  28. Anonymous3/3/13 18:06

    Mäntysuovalla kun pesee niin pitäs lähtee liat, ainakin omista on aina lähteny! :)

    ReplyDelete
  29. Anonymous12/7/13 16:32

    mullaki levis teksti heti tokan käyttökerran jälkeen ja nyt pelkään että on feikit.. :(
    saaks sitä leviämistä mitenkään pois?

    ReplyDelete