Tuesday, 17 January 2012

Kesä tuu tänne, haluun ruskettuu!

Jatta: Okei tänään on ollu kyl iha kauhee päivä... Iha jees alko aamu mut kunnes oli opoo ni siitä se vasta alkoki. Mua ahistaa oikeesti se minkälaise päätöksen joutuu tekee noin 5viikon päästä? Se että mihi lähtee ysin jälkee, on mulle vieläki iha auki. Opon tunnilla puhuttiin jatko-opinnoista iha turhanki paljon ja sit enkun tunnilla jatkettii samalla teemalla. En oikeesti löydä mitään amisalaa mikä mua kiinnostais, mut toisaalta ei lukiokaan hirveesti nappais. Mut todennäköisesti lähen lukioon, koska jos mulla olis joskus mahollisuus sitte lähtee vaihtoon ( koska haluaisin!) niin se onnistuis vaa lukion kautta. Mutta kauhee vaikeita päätöksii on :(

Kertokaa ihmees omia päätöksiänne? Ootteko ollu varmoja siitä mihi haette pitkään, vai onks se lopulline päätös tullu iha siel hakuvaiheis?

Ja okei tästä tuli vähä tämmönen kouluaiheinen postaus mutta välillä vähä näin. Enää 1 lukija nii on 900 täynnä! Iha huikeeta. Jonkunäköstä videoo tulossa mahd. pian ;) Nää kuvat on kolmelta eripäivältä, toivottavasti ei mee liia sekavaks.

IMG_8229IMG_8106IMG_8009IMG_8119IMG_7959gIMG_8012IMG_8126IMG_8178IMG_8174IMG_8123hcats
ihanat hamppulatvat ♥..
IMG_8248IMG_8189IMG_8278

Sit vähää otsikkoon palaten... Mun puolest kesä vois tulla jo! Hetken olin jo iha innoissaa täst talvest et pääsee laskee yms mut äsken selasin viime kesältä otettuja kuvia ja tajusin et ei hitto kesä vois tulla jo. Haluun päästä jo pukee shortsit päälle ja lähtee vaa ajelee skobol. Ja ruskettua haluan iha sikana ja aijonki varmasti maata koko kesän rannalla aurinkoo ottamassa. Tässä onki vähä kuvaa viime kesän hesa reissulta ja en tajua mite oon noin ruskee? Kuva ei oo oikee edukseen ainaki naaman puolesta pientä lagausta näkyvissä mutta älkää kattoko sitä vaa tota rusketusta. Kesä tuu jo♥

catsdd

35 comments:

  1. Anonymous17/1/12 15:18

    ÄLÄPÄ kesä sais tulla jo, oon niin unelmoinu ruskettumisesta!!

    ReplyDelete
  2. tee kaksoistutkinto! oikeesti, mä kävin lukion, koska halusin lisää aikaa miettii et mitä tekisin tulevaisuudessa ja en tiiä sitä vieläkään.. :D mut nii tee se kaksoistutkinto, koska sit saat lukion paperit ja ammatin siinä samalla. mä toivon, et joku ois sanonu mulle ton saman, ku olin sun ikänen.. nimittäin pelkillä lukionpapereilla ei tee yhtään mitään :s tai sit mee amikseen, jos tiiät mille alalle haluat :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous17/1/12 15:28

    Kannattaa todellakin mennä lukioon! ite oon kans ens vuonna menos sinne ja toka vuonna lähen vaihtoon:)Lukiossa saa vielä kolme vuotta miettiä, että mikä tahtoo olla isona:)

    ReplyDelete
  4. solkku ;) mutta mistä toi ihana rannekoru neljänneks alimmasta kuvassa? ja onko vasta ostettu?

    ReplyDelete
  5. Anonymous17/1/12 15:40

    tosta koulu jutusta, hain viime vuonna kauppikseen, ja nyt yhteishaus haen lukioon.. toi amis ei vaan napannu. ja jos tähtää yliopistoon on vaikeampaa päästä amiksesta. ja kyl amiksestaki pääsee vaihtoon, ite olin lähdös 2012 kesäl jenkkehi AFS'n kautta mut sit perusin paikan.

    ReplyDelete
  6. mulla on ihan sama ongelma, että en tiiä vieläkään mihi oon hakemassa nyt ysin jälkeen!
    ja totta, kesä sais kyllä tulla pian! :)

    ReplyDelete
  7. ihana tää teijän blogi!
    saitte uuden lukijan (:

    ReplyDelete
  8. Viime vuonna mul oli iha sama juttu ton koulun kaa, etten ollenkaa tienny et mihi sitä hakis. Meinasin hakee lukioo, mut onneks en hakenu, koska ei ois ollu yhtää mun juttu! Hain siis kauppiksee ja on ollu iha ok, aika rentoo :)

    ReplyDelete
  9. Anonymous17/1/12 16:24

    muista että vaikkei amiksen kautta pääsekkään 'vaihtoon', on mahollista päästä työharjotteluun muutamiks kuukausiks silti ulkomaille :-)

    elä huoli sulla on aina mahollisuus muuttaa mieltäs senki jälkeen mihin päätät nyt lähtee :P

    ReplyDelete
  10. Kyllä vaihtoon voi päästä vaikka olis amiksessakin :) Mä oon nyt sosiaali- ja terveysalalla toista vuotta ja yks mun luokkalainen lähti jenkkeihin elokuussa (eli on siis tokan vuoden siellä). En muista minkä järjestön kautta meni ja tietenkinhän ne opinnot sitten venyy vuodella, mutta kuitenkin on mahollista päästä amiksestakin :)

    Mutta tsemppii valintoihin ja kyllä sä vielä hyvän päätöksen teet! :)

    ReplyDelete
  11. Anonymous17/1/12 16:47

    Lukioon varmaanki olen menossa, mietin pitkää sosiaali/terveys alaa, mut jos mieli muuttuu nii lukio on aika hyvä! Muutenki haluun kirjottaa ylioppilaaks(: Onks muute hyvää toi HM:än puuteri ku oon nyt tosi monella tommosen nähny, en jotenki oo kauhee luottavaine hennesin meikkien laatuuu?? Niii ja minkä hintane?(:

    ReplyDelete
  12. Anonymous17/1/12 16:47

    oon samaa mieltä, kesä vois tulla jo! ärsyttää kun ei nytkään oo oikee talveks voinu sanoo kun on ollut vaan semmmosta loskakeliä:/.. vihdoin nyt ehkä viikon verran ollut lunta ja pakkasta! mut en tykkää tästä kylmyydestä, joten kesää odotellessa:p..
    Ja tosta yhteishausta.. mulla on itselläni ollut aivan sama juttu, en ole koskaan tiennyt mihin haluan tai mikä olisi se mikä kiinnostaa paljon.. amiksesta en löytänyt itselleni yhtään sopivaa linjaa tai ehkä pari niistä olisi voinut mennä, mutta ei kuitenkaan olisi ollut kumpikaan toivottuja ammatteja, päätin siis mennä lukioon mikä ei niin kovin ollut mieleeni. nyt olen kuitenkin tykännyt tosi paljon, ei se oikestaan edes ole niin raskasta mitä kaikki sanoo! tietyissä aineissa vain saattaa olla hieman enemmän hommaa mutta siinä se menee mukavasti kaiken muun rinnalla:) yksi huonopuoli tossa on, nyt kun olen menossa lukion toiselle, pitäisi päättää mistä aineista haluan lähteä lukemaan lisää, eli mitä päätän kirjoittaa sitten parin vuoden päästä, ja kun ei vielä tiedä mitä haluaa tehdä isona eli mihin aineisiin pitäisi panostaa enemmän niin se on vähän vaikeaa.. :D mut sullakin muistaakseni hyvä keskiarvo niin pärjäisit sielä varmasti:) kauheen pitkä vastaus tuli nyt mut tsemiii=) kyllä sä siitä nyt selviit ja teet sit varmasti oikeen valinnan mikä susta tuntuu hyvältä:) ja sitäpaitsi voit tietenkin sit hakee vuoden päästä '97 kanssa yhteishaussa jonnekkin muualle ellei ollutkaan sinun juttusi:-)

    ReplyDelete
  13. Älä missää nimes mee lukioo jos sust tuntuu nyt jo tarpeeks hirveeltä lukee kokeisii ja tehä kouluhommii :-D Mulla oli harkinnassa koko ajan ammattikoulu, kunnes (ihana) äitini pisti mut lukioon ja sanon vaa et toi ei oo yhtää mun juttu :D joka ikinen päivä on tuskaa tuolla ku en tajuu mitään :D mut nyt on vähä liian myöhästä vaihtaa enää ku oon jo kohta vuoden käynyt tota lukiota. tottakai jos tykkäät opiskelusta ja lukeminen on sun mielestä jees ni mee ihmees lukioon :) mut ite oisin ainaskin halunnu amikseen! teil on muuten mahtava blogi ♥

    ReplyDelete
  14. Anonymous17/1/12 18:01

    ite suosittelen lukioo, jos ei oo mitään tiettyy mistä tykkäis tosi paljon! mäki tein niin viime vuonna!:)

    ReplyDelete
  15. Unelmana olis kans lähtee vaihtoon : )Joo, niin kun tuolla jo joku sanokin, nii amiksestakin on mahollista lähtee vaihtoon. Se vaan on vähän harvinaisempaa, koska vastaanottavassa maassa koulusysteemi vastaa yleensä meiän lukioo.

    ReplyDelete
  16. Jos et tiiä mille amis linjalle lähtisit nii kanttii ehottomasti mennä lukioon:) Kaksoistutkinnossahan saisit molemmat mut se voi olla aika rankkaa.

    ReplyDelete
  17. Anonymous17/1/12 19:04

    mistä toi oranssinpunanen paita on? :-) SE ON NIMITTÄIN IHANA <3

    ReplyDelete
  18. Anonymous17/1/12 19:32

    Teillä on aika ihana blogi! Oon nyt lukion tokalla, enkä määkään tiennyt minne alalle oisin amikseen menny, niin päädyin lukioon. Menin ekas "kaupungin lukioon" ja sinne kesti bussimatkat yhteen suuntaan 1h, mutta en jaksanu sitä istumista, ku ois pitäny istua 2 h päivässä bussissa! Vaihoin ensimmäisen jakson jälkeen yläasteen vieressä olevaan lukioon ja oon tykänny. Kaikki koulukamut on tuttuja ja ilmapiiri rento :)Mää suosittelen sulle lukioo!

    ReplyDelete
  19. Anonymous17/1/12 19:39

    miten saatte noi kuvat noin lähekkäin toisia et niitten välis eioo mtn puolta metrii välii o: ku en ite saa

    ReplyDelete
  20. täytyy kyllä sanoa että ei se lukio niin rankkaa lukemista ja pänttäämistä ole ja voin lukionkin vetää läpällä krhm siis rennosti läpi:) itse höntsäsin koko lukioaikani ja nyt on pari viikkoa enää siis koulua jäljellä ja kirjotukset niin oon ylioppilas ja täytyy myöntää että enemmän mä yläasteella tein läksyjä ja hommia koulun eteen. enkä oo edes nyt missään kaikista löysimmässä lukiossa. kurssit on menny puoliläpällä läpi ja keskiarvo varmaan 7-8 mutta panostin sitten kirjotuksiin ja nyt on kaks ällää ja yks ee jo tullut kirjotuksista vaikka en ole ikinä kouluun sitten muuten panostanut. ja oletin lukion olevan helvetisti rankempaa vaikka ihan hauskaa aikaa se kyllä oli. paljon bileitä ja löhöilyä:-D apuaaa kuulosta varmaan ihan kauheelta lusmulta ja laiskottelijalta. no ehkä olenkin.

    http://bbisous.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. no itellä oli jatko-opintoihin haku viime vuonna ja vielä saman vuoden syksyllä ajattelin että meen lukioon, koska haluan lääkäriks. no loppujen lopuks puhuin opon kans ja samalla päätinki että meen amikseen lähihoitaja linjalle ja kaksoistutkinnolla! tosi tyytyväinen oon ollu, koska amiksessa on ihan semi rentoo mut kuitenki pitää tsempata niihin lukioaineisiin :-) eli meillä on melkein joka jaksossa parii lukio ainetta ja sitte yks jakso kokonaan lukiolla. jos sua yhtään kiinnostaa kaksoistutkinto, niin tartu siihen!

    ReplyDelete
  22. ja vielä siitä vaihtoon lähtemisestä :-) kyl me ainaki päästään lähtemään vaihtoon amiksestaki! meillä on vaihtoehtoina ainaki skandinavian maat, englanti, espanja, intia ja amerikka. en muista oliko vielä joitain muitaki maita, mut sitä vaan että kyllä amiksestaki pääsee vaihtoon!

    ReplyDelete
  23. Anonymous17/1/12 20:31

    Jos mikään ala ei nappaa amiksen puolelta niin mene lukioon! Siellä sulla on aikaa miettiä että mikähän ala sua mahollisesti kiinnostais. Ja jos nyt meetkin amikseen mutta ala ei kiinnosta niin älä tee niin että vaihdat alaa koko ajan, tiedän semmosia tapauksia jotka on vaihtanu alaa kun sukkia ja valmistuminen on viivästyny. Ite menin lukioon kun en tienny mikskä haluan ja mulle pikkuhiljaa alkaa aukeemaan että mihin tähtään lukion jälkeen, yliopistoon todennäkösesti ja sieltä sitten menen vaihtoon koska se tulee huomattavasti halvemmaks kun että lähtis jonkun järjestön kautta lukiossa. Ja hei kaksoistutkinto on hyvä vaihtoehto myös, harkitse sitä :) mutta tee niin kun itelles tuntuu hyvälle ja mikä on sulle parhaaks! Ja teet sitten mitä tahansa niin yksi tie ei sulje pois toista :)

    ReplyDelete
  24. Anonymous17/1/12 22:05

    ootko miettiny kaksoistutkintoo ? ite pähkäilin vuos sit saman ongelman kans kun säkin nyt ja sit päädyin kaksoistutkintoon enkä oo kyllä katunu. se ei oo rankkaa, ihan sama istutko lukiotunneilla ma ja ke iltapäivät vaiko sit valinnaisen tunneilla joista ei loppupeleis oo edes hyötyä. ja sit se vaihto, nii amiksenkin puolella voi vaikka lähtee 6 viikoks työssäoppimaan, se luetaan siis hyväks opinnoissa eli ei viivästytä valmistumista mitenkää ja koulu maksaa melkee koko matkan, ite oon menossa ens keväänä ruotsiin (: kantsii miettii monelta kannalta noita juttuja ! tsemppiä :)

    ReplyDelete
  25. Anonymous17/1/12 22:06

    ootko miettiny kaksoistutkintoo ? ite pähkäilin vuos sit saman ongelman kans kun säkin nyt ja sit päädyin kaksoistutkintoon enkä oo kyllä katunu. se ei oo rankkaa, ihan sama istutko lukiotunneilla ma ja ke iltapäivät vaiko sit valinnaisen tunneilla joista ei loppupeleis oo edes hyötyä. ja sit se vaihto, nii amiksenkin puolella voi vaikka lähtee 6 viikoks työssäoppimaan, se luetaan siis hyväks opinnoissa eli ei viivästytä valmistumista mitenkää ja koulu maksaa melkee koko matkan, ite oon menossa ens keväänä ruotsiin (: kantsii miettii monelta kannalta noita juttuja ! tsemppiä :)

    ReplyDelete
  26. Sun kannattaa miettiä, mistä sä tykkäät ja mitä sä haluaisit tehdä.. :) Itsekin puntaroin saman asian kanssa viime keväänä lukion viimeisenä vuotena, kun en tiennyt yhtään mihin olisin hakenut.. Mietin opettajaa ja maalaria ja vaikka mitä siitä väliltä :D mutta sitten, kun aloin miettiä sitä, mikä on mulle tärkeetä jne. niin löysin alan, joka kiinnostaa mua oikeasti ja on sitä, mitä todellakin haluan tehdä. :) Olen aina ollut eläinten kanssa tekemisissä ja tykkään niistä hirmuisesti, mutta vasta keväällä tajusin sen oikeasti :D nyt opiskelen eläintenhoitajaksi ja olen tyytyväinen, että menin lukioon niin ei tarvinnut vaihtaa "alaa kun sukkia", sillä en todellakaan olisi ysillä tiennyt, mitä oikeasti haluan tehdä. Mun mielestä ysiluokkalaiset asetetaan liian vaikeen päätöksen eteen! :D Tsemppiä sulle oikein kovasti. :)

    ReplyDelete
  27. http://veronika-life-in-picture.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Anonymous17/1/12 23:56

    mee jatta lukioon (:
    oikeesti siellä ei oo ollenkaan niin karmivaa mitä kaikki puhuu. 9 päättötokarissa mun ka oli 7.8 ja lukiossa numerot on pysyny yllättävän helposti. ja ei niihin koeviikkoihin tarvi lukee mitään kahta viikkoo aikasemmin. kun kuuntelee tunnilla ja tekee läksyt niin sillä pääsee vähintään kokeista läpi! tai no riippuu varmaan että onko jossain Kalliossa vai tälläsessä minimini koulussa missä ite oon mutta niin.
    Ja lukion jälkeen voit hakee minne ikinä haluat, ja saat hyväpalkkasen työn. mulla oli sillee et olisin halunnut amikseen hiusalalle, mutta äiti laitto lukioon ja en kyllä kadu ainakaan vielä :D

    ReplyDelete
  29. Musta on niin käsittämätöntä, että peruskoulun jälkeen pitäisi tietää mitä haluaa aikuisena tehdä. Tietenkin on mahdollista opiskella myös myöhemmällä iällä, mutta siis tässä kun nyt on kyse tosta pkn jälkeisestä yhteishausta, niin tuntuu, että puoletkaan oppilaista ei tiedä mitä elämältään haluaa. Jos olisin itse samassa tilanteessa, en ikipäivänä lähtisi lukioon! Harmi, että tämä vaihe elämästäni meni jo ja lukion valitsin..Mun mielestä lukio on vaan jotain niin turhaa (ja monen muun suusta olen tämän myös kuullut)! Varsinkaan silloin ei kannata mennä lukioon, jos sulla ei oo hirveetä innostusta lukemiseen. Mä ehkä suosittelisin sulle kaksoistutkintoa, jossa saat samalla yotutkinnon sekä ammatin! JA jos joku väittää, että kaksoistutkinto on rankkaan niin puhuu kyllä ihan puuta heinää. Kaksoistutkinnossa sulla on lukion puolelta sitä pänttäystä ja amiksen puolelta käytännön juttuja, sellasta kivaa vaihtelua, eikä pelkkää pänttäystä tai käytäntöä! Siihen ei myöskään niin herkästi kyllästy ;) Tsemppiä valintoihin plus älä jatta liikaa ota stressiä noista!

    ReplyDelete
  30. Anonymous18/1/12 12:56

    lukio on niin rankkaa, kuin mitä siitä tekee. panosta niihin aineisiin, mitkä sua siellä kiinnostaa edes vähän, mutta jos on jotain aineita mitkä ei kiinnosta tai luulet että ne ei tuu sua auttamaan tulevaisuudessa, niin jätä niissä panostus vähemmälle. noilla neuvoilla mä menin lukion suht. rennosti läpi, ja kirjotukset meni hyvin!

    ReplyDelete
  31. Anonymous18/1/12 14:00

    oon ite käyny laukaan lukioo nyt yks ja puol vuotta ja oon tykänny tosi paljon! :) suosittelen menemään sinne vaikka saattaa vaikuttaa että niin tylsä lukio mutta siellä on tooosi rentoa! :)

    ReplyDelete
  32. Itellä oli tuo sama ongelma vuos sitten :D Oon aina ollu koulus hyvä joten se lukio ois sinänsä ollu iha jees mut ei mua hirveesti ois kiinnostanu. Amispuolelta ei löytyny sopivaa alaa joten lähin sit lukioon, enkä kadu hetkeekään. Onha se totta et en pääse suoraan työelämään kiinni tän jälkeen, mut aattelinkin sit lukion jälkeen hakee matkailualalle johonki AMK:hon.

    Tsemii sulle päätöksen teon kanssa, mut muista et SINÄ päätät sen minne haet, ei kukaan muu :)

    ReplyDelete
  33. Ite en päässyt ysin haussa sinne minne halusin, pääsin kokkipuolelle ja olin onnellinen että pääsin edes jonnekkin, sitten on edes joku ammatti ja saa töitä, vitjatti ihan hirmusesti koko ala,mutta käyn silti tämän puolen loppuun, ja nyt vasta on oikeesti alkanut valkenemaan mille puolelle haluan, ja aion hakea sinne nyt haussa, ja valmistua kokiksi keväällä :-D Jospa pääsen sinne.

    ReplyDelete
  34. Anonymous19/1/12 16:33

    Jos suunnittelet yliopistoon menemistä vuosien päästä niin hae LUKIOON. Amisten ei tartte nyt tulla huutaa et kyllä amiksestakin pääsee yliopistoon, joo niin pääsee mutta mahdollisuudet onvat paljon pienemmät kuin lukiolaisilla, ok jos meet kauppiksee ja sit haet kauppakorkeaan ni sit on hyvät mahikset koska sä opiskelet kauppiksessa niitä aineta mitä myös kauppakorkeessa opiskellaa. Mutta jos olet kokkilinjalla ja haluat lääkikseen, voi olla turha toivo... Mene lukioon ja hae sen jälkeen vaikka ammattikorkeeseen :) Ja tosta kun monet puhuu kaksoistutkinnosta, se on joka paikkakunnilla, jopa eri amiksissa erilaista, jossain on kokonainen jakso pelkkää lukiouaineita, toisilla on sekoitettuna amisaineita ja lukiota. muista et haet ITSEÄS varten, et vanhempia tai kavereita! :)

    ReplyDelete
  35. Anonymous22/1/12 20:32

    millä ohjelmalla oot muokannu noi pallot toho puuterikuvaan ?:)

    ReplyDelete